مدیر عامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران با اشاره به کمبود جا برای دفن اموات در کلانشهر تهران، گفت: هنوز برای ساخت گورستان در شرق و غرب تهران تعیین تکلیف نشده است. محمود رضاییان در گفت و گو با خبرگزاری فارس، افزود: با توجه به کمبود جا برای دفن اموات باید تدابیر اساسی برای احداث گورستان در شرق و غرب تهران صورت گیرد.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران ادامه داد: فقط تا ۲ سال آینده در بهشت‌زهرا(س) که تنها گورستان رسمی کلانشهر تهران است، می‌توان مرده دفن کرد و بعد از آن دیگر معلوم نیست، تکلیف اموات چه می‌شود.

وی گفت: برای رفع این معضل رایزنی‌های مختلفی با سازمان‌های ذی‌ربط انجام داده‌ایم و قصد داریم نامه‌ای هم به این منظور برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم.

به گفته مدیر عامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران ، در صورتی که طرح توسعه ۱۶۰ هکتاری بهشت زهرا (س) اجرایی شود، در این گورستان تا ۱۰سال آینده می‌توان مرده دفن کرد و با این کار بخشی از مشکلات کمبود جا برای دفن اموات برطرف می‌شود.

رضاییان خاطرنشان کرد: کلانشهر تهران به جز بهشت‌زهرا(س) به چهار گورستان رسمی دیگر، در چهار نقطه شمال‌شرقی، شمال‌غربی، جنوب‌شرقی و جنوب‌غربی نیاز دارد، ولی هنوز پس از کلی نامه‌نگاری و پیگیری حتی یک گورستان جدید هم در پایتخت احداث نشده است.