ماشین‌آلات جدید برای ترمیم خیابان‌ها و معابر تهران

گروه مسکن- مهتا معروف: سهمیه‌بندی بنزین نگرانی عمده شهرداری نیست زیرا اجرای این امر میزان مصرف بنزین را کاهش نمی‌دهد بلکه تقاضای سفر را از وسایل نقلیه شخصی به سمت وسایل نقلیه عمومی منتقل می‌کند. شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری ماشین‌آلات پیشرفته نگهداری روسازی معابر با بیان این مطلب گفت: با سهمیه‌بندی بنزین میزان استفاده از وسایل عمومی مثل مترو، اتوبوس و تاکسی افزایش می‌یابد و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی این حجم از نیاز مردم باشد.

محمدباقر قالیباف افزود: دولت و مجلس با سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه مترو، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی، افزایش میزان‌خطوط ویژه و سازماندهی کردن سیستم ناوگان اتوبوسرانی می‌تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.وی با اشاره به احتمال حذف شورا یاری‌ها در مجلس و شورای شهر افزود: شورایاری‌ها نقش بسیار جدی در توسعه شهرهای بزرگ چون شهر تهران دارند و مجلس شورای اسلامی می‌تواند آنها را در امتداد خود بداند و زمانی که این دیدگاه در مجلس شورای اسلامی حاکم شود تقویت شورایاری‌ها به منزله تقویت مجلس تجلی پیدا می‌کند.

محمدباقر قالیباف گفت: ما در تلاشیم فراکسیون مدیریت شهری را در مجلس شکل دهیم، زیرا بخش قابل توجهی از نمایندگان مجلس سابقه فعالیت در عرصه‌های مدیریت شهری را دارند.

با تشکیل این فراکسیون و حمایت نمایندگان مجلس شاهد توسعه شورای شهر و روستا در کشور هستیم تا دولت به موضوعات کلان بپردازد و و حل موضوعات خرد و مشکلات روزمره مردم را در اختیار خود مردم قرار دهیم.

وی افزود: مشکلات شهرهای بزرگ چون شهر تهران با اجرای روش‌های سنتی گذشته امکان‌پذیر نیست. قالیباف با اشاره به سطح ۱۲۰میلیون متر مربعی آسفالت معابر تهران گفت: ما سالانه نیاز به بهسازی ۱۲میلیون متر مربع از معابر شهر تهران داریم. که در نتیجه هر ۱۰سال یکبار کل معابر تهران بهسازی می‌شوند.

قالیباف گفت: اگر شهرداری از تمام توان خود در زمینه بهسازی معابر شهر تهران استفاده کند، می‌تواند چاله‌های شهر تهران را پر کند از این رو همکاری با بخش خصوصی بسیار مهم و اساسی است.

وی افزود: بهسازی و لکه‌گیری معابر بخش مهمی از دغدغه‌های مردم در تماس با سامانه ۱۳۷ است.

وی تاکید کرد: من عضو فنی شهرداری تهران نیستم و این ادعا را ندارم اما مدیری هستم که معتقدم باید از تمام ظرفیت‌های فنی داخل و خارج از کشور برای بهبود وضعیت عمرانی شهر تهران استفاده کرد.

همچنین احمد دنیا‌مالی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این مراسم گفت: برای تهیه و تجهیز شهر تهران به ماشین‌آلات پیشرفته نگهداری و روسازی معابر، به کیفیت کار با توجه به شرایط اقلیمی شهر تهران و قیمت این تجهیزات توجه کردیم و در نتیجه ۲۲ دستگاه با ظرفیت ۳ تن برای ۲۲ منطقه شهرداری و ۳ دستگاه با ظرفیت ۱۰تن برای بزرگراه‌های شهر تهران خریداری کردیم. وی با اشاره به اعتبارات این طرح افزود: برای خرید این تجهیزات بالغ بر ۵۰میلیارد ریال اعتبار صرف شد که بخشی از ریال آن توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

دنیامالی گفت: متاسفانه مواد اولیه‌ای که تاکنون برای پوشش سطح معابر در ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت، از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده و در معابر درجه پایین دنیا مورد استفاده قرار می‌گرفت.