استاندار بوشهر گفت: به منظور تسریع در خانه‌دار شدن جوانان، تشکیل تعاونی مسکن جوانان در این استان ضروری است. علی افراشته در نشست کارگروه تامین مسکن استان بوشهر افزود: از آنجا که ناتوانی جوانان در تامین مسکن یکی از عمده‌ترین دلایل کاهش آمار ازدواج محسوب می‌شود، راه‌اندازی این تعاونی‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه را رفع کند. وی اظهار داشت: با تشکیل این تعاونی‌ها به جوانانی که در سال‌جاری ازدواج کنند، تسهیلات ویژه مسکن اعطا می‌شود. افراشته با تاکید بر تشویق انبوه سازان برای ساخت مسکن در استان بوشهر بیان کرد: باید با ارائه تسهیلات ویژه‌زمینه لازم را برای سرمایه‌گذاری افراد توانمند در بخش مسکن فراهم کنیم. وی گفت: برای کاهش مشکل مسکن، سرمایه‌گذار علاوه ‌بر توان مالی باید از توانایی لازم در زمینه ساخت‌وساز برخوردار باشد. استاندار بوشهر، خواستار تشکیل انجمن خیرین مسکن‌ساز در این استان شد.

افراشته ‌افزود: در صورت اعلام آمادگی خیرین مسکن ساز در استان بوشهر، اولویت در واگذاری زمین رایگان و تسهیلات ویژه با آنان است. وی اظهار داشت: باید با تسریع در تشکیل انجمن خیرین مسکن ساز، در نیمه اول امسال در هر شهر حداقل دو واحد مسکونی توسط اعضای این انجمن احداث شود.

افراشته با اشاره به سهمیه ۱۶هزار و ۹۰۰واحدی استان بوشهر در بخش مسکن افزود: فرمانداران باید با همکاری بخشداران و دهیاران سهمیه هر شهر را از این تعداد واحد مسکونی مشخص کنند.

وی اظهار داشت: باید با فعال کردن کمیته‌های مختلف در این زمینه عملیات اجرایی این واحدها از ۱۵تیرماه جاری آغاز شود.

استاندار بوشهر، همچنین خواستار استقرار دبیرخانه مسکن استان ‌بوشهر به طور مستقل و به‌منظور تسهیل در روند ساخت‌وساز و مراجعه عموم در سازمان مسکن و شهرسازی این استان شد.