سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف حفظ و احیای هویت تاریخی کشورمان و همچنین اشاعه منش پهلوانی، زورخانه‌های شهر تهران را مرمت و بازسازی می‌کند. به گزارش سما و به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر حجت الله ملاصالحی مدیرعامل این سازمان با بیان اینکه پروژه مرمت و بازسازی زورخانه‌ها به عنوان یکی از پروژه‌های شهرداری تهران در برنامه کاری سازمان زیباسازی قرار داده شده است‌، گفت : این سازمان با شناسایی تمام زورخانه‌های سطح شهر‌۳۰ زورخانه را مرمت و بازسازی می‌کند.

وی با اشاره به تعطیلی برخی از زورخانه‌ها به دلیل نامناسب بودن فضای آنها افزود : رنگ‌آمیزی ، مرمت نماها ، نماسازی ، تعمیر کف و جداره‌ها ، تخریب و بازسازی سقف‌ها ، تعویض و تعمیر لوله کشی ، تعمیر سرویس‌های بهداشتی و ... از جمله مسائلی است که در مرمت و بازسازی این مکان‌ها لحاظ خواهد شد.

ملاصالحی اظهار داشت : قرار است زورخانه‌های قدیمی و دارای هویت تاریخی ضمن حفظ هویت تاریخی ، بازسازی و مرمت شوند همچنین دیگر زورخانه‌ها توسط مشاوران و متخصصان مربوطه به لحاظ معماری و سازه مورد بررسی قرار گرفته که در صورت نیاز طراحی مجدد می شوند.

ملاصالحی مرمت و بازسازی زورخانه‌ها را در راستای حفظ فضاها و نماهای ارشمند و یا هویت شهر تهران قلمداد کرد و افزود : شهرداری در نظر دارد پس از ساماندهی و بازسازی زورخانه‌ها این مکان‌ها را با ارائه تسهیلات ویژه در اختیار جوانان و نوجوانان قرار دهد تا شهروندان برای پیوند با فرهنگ ریشه‌دار کشور‌مان ترغیب شوند.