یک کارشناس در خصوص رکود کنونی مسکن گفت:‌ رکود کنونی قیمت مسکن به دلیل انتظار متقاضیان مسکن برای مشخص شدن وضعیت بازار است. مینو رفیعی مجری پیشین طرح جامع مسکن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: رشد بیش از حد قیمت مسکن در ماه‌های گذشته موجب شده تا متقاضیان مسکن همچنان منتظر مشخص شدن وضعیت بازار باشند، بنابراین متقاضیان برای ورود به بازار مسکن حاضر به ریسک نیستند.

وی ادامه داد: قیمت‌های کنونی مسکن بیش از اندازه بالاست، بنابراین متقاضیان منتظر هستند تا ببینند طرح‌ها و لوایح دولت و نیز شرایط بازار، قیمت مسکن را در آینده چگونه رقم خواهد زد.

به گفته وی، مطمئنا پس از فرو نشستن رشد قیمت مسکن، متقاضیان مجددا وارد بازار مسکن می‌شوند.

وی ادامه داد: اگرچه نوسان قیمت مسکن و اجاره بها در کشور بر اثر ناکفایتی بازار مسکن است، اما باید اذعان داشت که اگر قیمت مسکن بالا برود و تقاضایی وجود نداشته باشد، قیمت مسکن نیز به تبع آن کاهش یا ثابت می‌ماند.

رفیعی با بیان اینکه دستکاری و ارائه اطلاعات غلط از سوی برخی افراد نیز موجب گران شدن مسکن می‌شود، اظهار داشت: یکی از راه‌های کنترل قیمت مسکن از سوی دولت ارائه زمین ارزان از سوی دولت به سازندگان بخش خصوصی است، بنابراین اعمال هرگونه دستکاری، نظارت و محدودیت در قیمت مسکن و اجاره بها موجب ایجاد رانت و در نهایت افزایش کاذب قیمت و اجاره بهای مسکن می‌شود.