رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران با اشاره به، مثبت بودن فعالیت تعاونی‌های مسکن بر لزوم کیفی‌‌تر شدن ساخت‌وساز تعاونی‌ها تاکید کرد. مهدی خسروی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج با مثبت ارزیابی کردن فعالیت تعاونی‌های مسکن تصریح کرد: تنها نکته‌ای که مورد تاکید ماست بحث کیفیت کار تعاونی‌های مسکن است که باید از نیرو‌ها و کادر فنی ـ تخصصی و مهندسی برخوردار باشند.

وی اظهار داشت :ساخت و ساز توسط تعاونی‌های مسکن باید با توجه به موقعیت زلزله در ایران از استحکام، طراحی مناسب، نکات فنی ـ مهندسی برخوردار بوده و آیین‌نامه ۲۸۰۰ را رعایت کرده باشند.

وی سیاست اعطای زمین ارزان قیمت به انبوه‌سازان را یکی از سیاست‌های موثر و اثرگذار در بخش مسکن دانست و افزود: یکی از سیاست‌های جدیدی که دولت و وزارت مسکن و شهر‌سازی اتخاذ کرده، مسکن اجاره‌ای است و حرکتی بسیار ارزشمند است. براساس این طرح اراضی مورد نیاز بدون اخذ هرگونه وجهی به تعاونی‌های مسکنی که واجد صلاحیت ساخت و ساز و دارای پروانه تولید انبوه باشند، واگذار می‌‌شود و به مدت پنج سال تعاونی‌های مسکن ساخته شده را اجاره می‌دهند و پس از آن می‌‌توانند زمین را به قیمت پنج سال گذشته در اختیار بگیرند.