مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: امسال سهمیه این استان از محل اعتبارات حساب ۱۰۰ امام (ره) احداث یکصد واحد مسکونی است. مهندس حسین شهبازی در جلسه هیات امنای مسکن محرومان حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره)در گناوه افزود: تامین اعتبار و احداث این واحدها توسط دولت، هیات امنا و انجمن خیرین مسکن‌ساز استان بوشهر و شهرستان گناوه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا وی سهمیه شهرستان گناوه را ۱۲واحد مسکونی در سال جاری اعلام کرد.

وی از اعضای هیات امنای احداث مسکن محرومان خواست در تشکیل انجمن خیرین مسکن‌ساز که دولت تسهیلات مناسبی در اختیار آنان قرار می‌دهد، تسریع کنند.

شهبازی گفت: افراد خیر و نیکوکار این شهرستان باید برای خانه دارکردن افراد محروم و بی‌سرپناه، این انجمن را حمایت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهوری و حساب ۱۰۰ امام (ره) نیز ۳۲واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی مناسب در شهرستان گناوه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همچنین دولت عدالت‌محور تلاش جدی در بحث مقاوم‌سازی و گسترش بنیه فنی مسکن روستایی دارد، گفت: در این راستا و در سال ۸۶ سهمیه‌ پیش‌بینی شده استان بوشهر ۴هزار و ۵۰۰واحد مسکونی است.

در این جلسه فرماندار گناوه نیز گفت: با توجه به حرکت اساسی و جهادی دولت در بخش مسکن، وظیفه و رسالت سنگینی بر بنیاد مسکن محول شده است.

تیمور یزدانشناس افزایش سهمیه ‌اعتبار به بخش مقاوم‌سازی روستاهای این شهرستان را لازم دانست و گفت: توجه به توسعه مسکن و زیرساخت‌های روستاها از مهاجرت روستاییان به این شهر جلوگیری می‌کند.

وی تشکیل انجمن خیرین مسکن‌ساز را به عنوان یک ضرورت دانست و گفت: تشکیل این انجمن بخش مهمی از مشکل افراد بدون مسکن را که از وضعیت مالی نامناسبی برخوردار هستند و توان ساخت مسکن را ندارند، حل خواهد کرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گناوه گفت: در سال گذشته ۴۵۰واحد مسکونی روستایی در این شهرستان از محل اعتبارات مقاوم‌سازی، بهسازی شد.

مهندس محسن رویین با بیان اینکه اکثر منازل شهری این منطقه دارای بافت قدیمی و فرسوده است و با کوچک‌ترین بارندگی آسیب می‌بینند، خواستار افزایش سهمیه اعتبار بازسازی این منازل شد.

وی گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰پرونده واحدهای فرسوده در شهر و ۷۵۰ پرونده در روستاهای گناوه تشکیل شده که نیاز به تسهیلات دارند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.