با تشکر از ضمیمه بازار مسکن می‌خواستم در مورد مشکلات وام مسکن که این بانک می‌پردازد صحبت کنم. حدودا ۶ آذرماه سال گذشته مبلغ ۲۴میلیون تومان در این بانک سرمایه‌گذاری کردم به امید اینکه ۶ خرداد یعنی حدودا ۶ ماه بعد ۱۸میلیون تومان وام دریافت کنم. اما پس از گذشت این مدت بانک می‌گوید: فقط قادر به پرداخت ۱۲میلیون می‌باشد، یعنی شش‌میلیون کمتر از چیزی که وعده داده بودند چرا که برای آنها بخشنامه‌ای آمده که این ۱۸میلیون به کسانی تعلق می‌گیرد که تا پایان اردیبهشت‌ماه، ۶ ماه آنها تمام شده باشد و چون من در ۶ خرداد یعنی ۶ روز پس از موعد مقرر مدت زمان شش‌ماهم تمام می‌شود فقط به خاطر ۵ یا ۶ روز، شش‌میلیون کمتر وام می‌دهند. بعضی افراد هستند که فقط به خاطر ۱ یا ۲ روز این اتفاق برایشان افتاده است.

به مسوولان بانک که مراجعه می‌کنیم می‌گویند جوابگویی در حد وظایف آنان نیست و ما را ارجاع می‌دهند که شکایت کنیم و همانطور که مستحضر هستید شکایت کردن تقریبا ۱۰ یا ۱۲ ماه طول می‌کشد که در این مدت قیمت خانه‌ها چند برابر شده و میزان ارزش پول ما هم کمتر می‌شود و اصلا معلوم نیست که اگر ۶میلیون باقی مانده را هم بدهند با این افزایش قیمت و کم شدن روز به روز ارزش پول برای خرید مسکن، اصلا این مبلغ به درد می‌خورد یا خیر؟

از مسوولان تقاضامندیم بخشنامه‌ای ابلاغ کنند که بانک‌های مسکن بتوانند مشکلات اینگونه را حل کرده و از سرگردانی مردم و همچنین هدر رفتن وقت و سرمایه مردم به علت مراجعه شکایت جلوگیری شود.

در ضمن یک نکته هم می‌خواستم در این‌باره به مسوولین بخش مسکن یادآوری کنم. این وام مسکن به نظر من هیچ‌ دردی از درد بازار مسکن حل نمی‌کند. زیرا با این میزان وام هیچ‌کس نمی‌تواند خانه‌دار شود. فقط وام مسکن با تبلیغاتی که بابتش می‌شود نه تنها مشکلی از مردم حل نمی‌کند بلکه عاملی برای گرانی مسکن نیز شده است.

به هر حال اینجانب به عنوان کسی که برای خرید خانه بر روی وام مسکن به عنوان قسمتی از پول خرید حساب کرده بودم، نه‌تنها نتوانستم این وام را به موقع دریافت کنم، بلکه آن مبلغی که بر روی آن حساب کرده بودم نیز نتوانست برای خرید خانه کمکم کند.

احمدپور- تهران