در دیدار استاندار گلستان با وزیر مسکن و شهرسازی اعلام شد که برای خرید زمین به منظور احداث مسکن در گلستان تا پایان سال‌جاری یکصد‌میلیارد ریال اختصاص یابد. «یحیی محمودزاده» استاندار گلستان در سفر اخیر خود به تهران با مهندس «سعیدی‌کیا» وزیر مسکن و شهرسازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مشکلات پیش روی مسکن در استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد مبلغ فوق برای خرید زمین حدود ۳۷هزار واحد مسکونی براساس بند «د» تبصره ۶قانون بودجه امسال به گلستان اختصاص یابد. همچنین با هدف رفع مشکل زمین‌های «هزارپیچ» مقرر شد، تسهیلاتی بالغ بر ۲۰۰میلیارد ریال برای خرید زمین در این منطقه اختصاص داده شود.

در این جلسه به منظور بهسازی بافت‌های فرسوده نیز ۸۰میلیارد ریال به استان گلستان اختصاص یافت تا برای ترمیم این بافت‌ها، اقدامات لازم انجام شود. در دیدار استاندار گلستان با وزیر مسکن و شهرسازی همچنین به منظور ساماندهی زمین‌ها در محدوده‌های ترافیکی در سطح شهر که مشکلاتی را برای آرامش شهروندان به همراه داشت، ۱۰میلیارد ریال اختصاص یافت. استان گلستان با ۲۰هزار و ۴۳۷کیلومتر مربع وسعت بیش از یک میلیون و ۶۱۳هزار نفر جمعیت دارد که در یازده شهرستان و حدود یک‌هزار روستا زندگی می‌کنند.