هیات وزیران مقرر کرد، سالانه ۵۰هزار واحد مسکونی اجاره‌ای توسط بخش غیردولتی و با استفاده از تسهیلات و حمایت‌های دولت و نظام بانکی‌احداث شود. به گزارش «ایرنا»، «خسرو مختاری» سرپرست دفتر امور عمران و خدمات شهری و روستایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان این مطلب افزود: این امر در پی تصویب ماده «۲۲» آیین‌نامه اعطای تسهیلات مسکن و نوسازی و بهسازی مسکن روستایی صورت گرفته است.

وی افزود: ساخت ۳۳هزار و ۲۰۰واحد مسکونی سال گذشته با شرایط مذکور شروع شده و تحقق ۶۶درصدی این هدف، گویای آن است که با گذشت یک سال از شروع این طرح، عملکرد آن مطلوب بوده است.

مختاری گفت: آمارهای مذکور با استناد به اطلاعات دریافت شده از سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه شده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از محل اعتبار سال ۸۴ تا اسفند ۸۵ به تکمیل و آماده سکونت شدن ۷۴هزار و ۱۷واحد مسکونی روستایی منجر شده است.

وی در پایان افزود: تعداد کل تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن پرداختی به مستاجران کم درآمد در سال ۸۵، به میزان ۲۵هزار و ۳۱۲فقره بود که به طور میانگین هر فقره تسهیلات حدود ۵/۱۳میلیون ریال بوده است.