قیمت اجاره را خیلی افزایش ندهید

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: علت ۲۵‌درصد گرانی قیمت در بخش مسکن، عملکرد برخی رسانه‌های گروهی در بخش مسکن است. رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در مورد بخش مسکن، گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها با انتشار گزارش‌ها و اخباری در قالب مافیای مسکن، سوداگران مسکن و بحران مسکن نه‌تنها به تعادل قیمت‌ها در بازار مسکن کمک نمی‌کنند بلکه موجب افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌شوند.

به گفته مصطفی قلی خسروی، این درحالی است که رسانه‌ها می‌توانند با تغییر ادبیات نوشتاری خود و با فرهنگ‌سازی در تهیه گزارش‌ها و اخبار خود، مالکان را تشویق کنند که درصورت رضایت از مستاجر اقدام به دریافت اجاره پایین و حتی در برخی موارد عدم تغییر قیمت اجاره کنند.

وی در مورد افزایش قیمت خرید و اجاره مسکن، گفت: در حال حاضر بازار مسکن با رکود مواجه است و خرید و فروشی انجام نمی‌شود و افزایش قیمتی نیز صورت نمی‌گیرد بنابر‌این اگر افزایش قیمتی هم بوده در عمده موارد براساس شاخص بانک مرکزی صورت گرفته است.

خسروی تاکید کرد: به رغم افزایش قیمت اجاره از سوی چندین مالک نمی‌توان گفت که قیمت‌ها چندین برابر افزایش یافته است، زیرا ممکن است آن صاحبخانه‌ها از مستاجرین خود ناراضی بوده و تمایلی به تمدید اجاره ندارند. لذا با تعیین قیمت‌های بالا به طور غیرمستقیم از مستاجر می‌خواهند که خانه را تخلیه کند.

وی از مالکان تقاضا کرد که نسبت به افزایش قیمت اجاره با توجه به عرف و در نظر گرفتن توان مالی مستاجرین اقدام کنند و در صورت رضایت ازمستاجر، قیمت‌ها را خیلی افزایش ندهند.