تکلیف املاک فاقد سند مشخص می‌شود

شهردار منطقه دو شهرداری تهران گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه دو، سال گذشته کاهش قابل قبولی یافته است. نگهبان در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان این که عملکرد این شهرداری درباره ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در دو سال گذشته بسیار مطلوب بوده است، افزود: با توجه به وجود روستاهای متعدد در بطن و حاشیه این منطقه در مورد برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز به صورت فعال عمل شده است.

وی ادامه داد: در این مدت شهرداری منطقه ۲ برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، اقداماتی چون شناسایی و بازدیدهای مکرر از اراضی و املاک دارای سابقه ساخت و ساز غیرمجاز انجام داده است و به این ترتیب این ساخت و سازها به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

نگهبان تصریح کرد: تخلفات ساخت و‌سازهای غیرمجاز این منطقه به کمیسیون ماده ۱۰۰ جهت صدور رای قانونی ارسال می‌شود.

وی همچنین درباره وضعیت ساخت و ساز زمین‌های مصادره‌ای و بدون سند و ساماندهی آنها، گفت: مجوز ساخت و سازها صرفا برای زمین‌های دارای سند صادر می شود، لذا برای ساماندهی املاک فاقد سند، طرح تفصیلی فرحزاد با هماهنگی و مشاوره کمیسیون ماده پنج تعیین تکلیف نهایی می‌شود.

شهردار منطقه دو شهرداری تهران برخی از مهمترین پروژه‌ها و برنامه‌های عمرانی و فرهنگی این شهرداری را مرکز فرهنگی ـ اجتماعی سعادت آباد، مرکز شهید حق طلب، مسجد پیامبر اعظم (ص)، طالقانی و مسجد صاحب‌الزمان (عج)، تکمیل سوله ورزشی پارک پرواز و غیره اعلام کرد و افزود: تکمیل و راه‌اندازی هفت سوله دو منظوره بحران و ورزش برای بانوان از جمله دیگر پروژه‌های این منطقه است.

وی یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های عمرانی این منطقه در سال ۸۶ را اتمام پروژه بزرگراه یادگار امام در فاز سوم و با اعتباری حدود ۸۵‌میلیارد ریال عنوان کرد.

نگهبان گفت: فضای فرهنگی این منطقه ۱۶۸‌هزار مترمربع است که با تخمین جمعیت حدود ۷۰۰‌هزار نفری، به ازای هر ۴ نفر یک مترمربع فضای فرهنگی وجود دارد.

وی همچنین میزان فضاهای ورزشی منطقه دو را برای هر ۱۰۰نفر ۳۲ مترمربع اعلام و اظهار کرد: این میزان تا پایان سال ۸۶ به ۳۵‌مترمربع افزایش می‌یابد.

شهردار منطقه دو شهرداری تهران در پایان سرانه فضای سبز منطقه دو را بیش از۲۰ مترمربع خواند و گفت: این میزان نسبت به سرانه استاندارد جهانی فضای سبز ۴۶/۴ مترمربع کمتر است.