رییس هیات‌مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه طرح جامع ۲۰ساله کیش در حال حاضر مراحل پایانی خود را در وزارت مسکن و شهرسازی طی می‌کند، گفت: طرح جامع کیش به طور شفاف به اطلاع عمومی مردم خواهد رسید و هیچ اطلاعات محرمانه‌ای در این زمینه وجود نخواهد داشت. «مجید شایسته» در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: اطلاع‌رسانی برای عموم مردم شائبه وجود رانت در سازمان منطقه آزاد و دسترسی اطلاعات خاص برای افراد خاص را از بین خواهد برد و سرمایه‌گذاران می‌توانند با توجه به اطلاع‌رسانی شفاف طرح جامع، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

وی با تاکید بر ارائه طرح‌های با توجیه اقتصادی، برای دریافت زمین در کیش، اظهار داشت: سرمایه‌گذار باید در ابتدا طرح کامل خود را ارائه کند و سازمان نیز به دنبال تامین امنیت برای سرمایه‌گذار خواهد بود.

شایسته، وجود پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح جزیره را در شان کیش ندانست و اظهار داشت: کمیسیون‌های مختلفی در این خصوص رسیدگی خواهند کرد تا سرمایه‌گذاری‌ها نیمه‌تمام رها نشود.

رییس هیات‌‌مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: در حال حاضر در حدود ۱۵طرح سرمایه‌‌گذاری در کیش در دست بررسی است که در صورت نهایی شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی به مشکلات صدور مجوز ساخت و ساز در شرکت عمران و خدمات شهری کیش اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکلات قوانین شهرسازی اصلاح و ضوابط آن یکسان خواهد شد.

شایسته، بر ارائه همزمان ضوابط ساخت و ساز و واگذاری زمین تاکید و تصریح کرد: ضوابط ساخت و ساز دیگر متغیر نخواهد بود.

وی اظهار داشت: ما سعی داریم مراجعات به سازمان را به حداقل برسانیم و با راه‌اندازی شهر الکترونیک در کیش قسمت زیادی از این مراجعات کاسته خواهد شد.