گروه مسکن- سعادت‌آباد از جمله مناطقی در تهران است که به وسیله پل نیایش به دو قسمت کاملا مجزا تقسیم شده است.

این پل که از خیابان نوزدهم و بیست و دوم سعادت‌آباد عبور کرده است، این منطقه را در دو قسمت شمالی و جنوبی جدا کرده است. در جنوب پل نیایش زمین‌ها در قطعات ۲۰۰ تا ۲۵۰متری هستند و در شمال پل متراژ زمین‌ها ۵۰۰ تا ۱۰۰۰متری است.
از حدود 20سال پیش قسمت جنوبی به شهرداری و بخش آگاهی تعلق داشته است و همین مساله این بخش را بیشتر کارمند‌نشین کرده است و منطقه شمالی مربوط به بازاری‌ها و قشر مرفه‌تر بوده است. هم‌اکنون نیز این وضعیت در سعادت‌آباد ادامه دارد، به طوری که قیمت دو آپارتمان با کیفیت یکسان در این دو منطقه حداقل تا 150هزار تومان در هر مترمربع متفاوت است.
بهترین نقطه سعادت‌آباد، بلوار ۲۴متری است که به اوین منتهی می‌شود و در ادامه اتوبان یادگار امام قرار دارد. قیمت‌ها در این منطقه از ۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان تا ۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان در نوسان است.
خیابان مروارید و علامه شمالی که هر متر از ساختمان‌های نوساز آن در قیمت‌های یک‌میلیون و 650هزار تومان تا 2میلیون و 400هزار تومان معامله می‌شود، از لحاظ رتبه‌بندی در درجه دوم قرار دارد.
غرب میدان کاج به بلوار فرحزادی مرتبط می‌شود که در این منطقه هر متر از آپارتمان دارای قیمت‌هایی از ۹۰۰هزار تومان تا یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.
همچنین میدان فرهنگ که از جنوب به پل مدیریت و اتوبان چمران منتهی می‌شود، منطقه‌ای است که بین درجه یک و دو است.
دسترسی آسان سعادت‌آباد به ۵ اتوبان چمران، حکیم، نیایش، یادگار امام و شیخ‌ فضل‌ا... نوری این منطقه را تقریبا خالی از ترافیک کرده است.
از سوی دیگر، تمام خیابان‌ها در سعادت‌آباد به یکدیگر متصل می‌شوند و به جز اول بلوار دریا در بعضی ایام ترافیکی در منطقه وجود ندارد.
یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه با بیان اینکه ۸۰درصد ساخت‌وساز‌ها در منطقه شخصی‌ساز است، گفت: امسال در سعادت‌آباد برخی از آپارتمان‌ها تا ۴۵درصد شاهد افزایش قیمت بوده است که این مساله کاملا غیرمنطقی است که به خصوص در قیمت‌های املاک تجاری این موضوع بیشتر مشهود است.
وی از جمله دلایل بالارفتن قیمت املاک تجاری در سعادت‌‌آباد را فعالیت بیشتر بانک‌های خصوصی در منطقه عنوان کرد و گفت: اگر 6 سال پیش یک ملک تجاری در خیابان اصلی متری 10میلیون تومان بود، الان همان ملک به متری 50میلیون تومان رسیده است که کاملا غیرمنطقی است و تنها درنتیجه معامله چند ملک تجاری از سوی بانک‌های خصوصی به وجود آمده است.
وی خاطرنشان کرد: در نقاط دیگر، جز خیابان‌های اصلی حداقل قیمت هر متر ملک تجاری ۸میلیون تومان است. همچنین در منطقه تنها سه ساختمان با سند اداری وجود دارد که قیمت آنها از متری ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان به ۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان است، اما املاک با موقعیت اداری دارای قیمت‌هایی در حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان تا ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان در هر مترمربع است.