شهردار تهران از افزایش سرعت پروژه‌های عمرانی در سال ۸۶ خبر داد. به گزارش ایسنا دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان شهید کلاهدوز افزود: برخی افراد و جراید اعلام می‌کنند که شهرداری همزمان با نزدیک شدن به انتخابات حجم فعالیت و کارها را افزایش داده، در حالی که تنها دغدغه‌ ما در شهرداری کاری است که باید انجام دهیم و هرگز مهم نیست که این کار در چه زمانی انجام می‌شود. وی تاکید کرد: فعالیت به صورت پرشتاب و با روند فعلی همچنان ادامه خواهد داشت و هیچ گاه موضوعات حاشیه‌ای ما را از تلاش برای مردم منع نمی‌کند. شهردار تهران با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته به دلیل طولانی شدن توافقنامه‌ها، مناقصه‌ها و مشخص کردن پیمانکار ۵ یا ۶ ماه از ماه‌های نخست سال تلف و در زمان بارندگی و سرما فعالیت عمرانی آغاز می‌شد، افزود: این موضوع یکی از اشکالات جدی است و در بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور رایج است و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده از سال آینده در شهر تهران این مشکل رفع می‌شود. قالیباف خاطرنشان کرد: تا بهمن ماه امسال، بودجه و برنامه‌ریزی‌ها در شورای شهر مصوب و تمامی کارهای اداری و مناقصات نیز تا اسفند ماه انجام می‌شود و از ابتدای سال ۸۶ یک روز هم از فرصت کارهای عمرانی از دست نخواهد رفت.

وی از افتتاح پل تقاطع سئول ــ نیایش طی سه ماه آینده خبر داد و گفت: اگر این پروژه به سبک گذشته اجرا می‌شد، حداقل سه یا چهار سال طول می‌کشید اما این پل که از بزرگترین پل‌های شهر است ظرف ۹۲ روز به اتمام می‌رسد. شهردار تهران با بیان این که آسفالت معابر، بر اساس تماس‌های مکرر مردم با ۱۳۷ اولین نیاز مردم تهران است، تاکید کرد: با آغاز فصل سرما نباید آسفالت کردن معابر شهر را تعطیل کنیم، چرا که زیبنده نیست. قالیباف با اشاره به این که تحول اساسی و تاریخی در نوع تولید و پخش آسفالت را در سال آینده شاهد خواهیم بود، افزود: طی یک سال گذشته چهار میلیون تن آسفالت در تهران ریخته شده که این میزان طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

همچنین دنیا مالی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران نیز در این مراسم با بیان این که با افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان شهید کلاهدوز بیستمین پروژه عمرانی توسط قالیباف به بهره‌برداری رسید، افزود: اولین پروژه‌ای که توسط شهردار فعلی تهران به بهره‌برداری رسید، تقاطع غیرهمسطح کردستان ــ‌ ملاصدرا بود و مابقی پروژه‌ها نیز شامل بزرگراه شهید همت حد فاصل میدان شهران تا رودخانه کن، بزرگراه آزادگان، تقاطع میدان جهاد، تقاطع شهید همت - شهید ستاری، پل میدان جهاد و شکوفه، تونل رسالت، پل هجرت،

آزاد راه کرج ــ آزادگان، پل‌های آزادگان، فدائیان اسلام و شهرزاد، تکمیل حوضچه رسوبگیر و کانال مسیل بهرود است و همچنین حدود ۲۷درصد عملیات اجرایی تونل رسالت ظرف ۸ ماه انجام شد.