خروجی‌های مراغه و هشترود که مورد سوال پلیس راه و نهاد ریاست‌جمهوری بود، طی روزهای گذشته آسفالت شده به این ترتیب کل پروژه آماده افتتاح است. رفیعیان، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به بازدید هیاتی متشکل از نمایندگان وزارت راه و ترابری، نهاد ریاست‌جمهوری و پلیس راه که برای بازدید از آزادراه زنجان - تبریز به منطقه اعزام شدند، اظهار داشت: با وجود اینکه خروجی‌های مراغه و هشترود در آن زمان تقریبا آماده و تنها مرحله آسفالت آن باقی مانده بود، با گزارشی که توسط هیات کارشناسی تهیه شد، از افتتاح آزادراه به دلیل نبود این دو مسیر خروجی،جلوگیری به عمل آمد.

مجری طرح آزادراه زنجان - تبریز افزود: وزارت راه و ترابری به منظور رفع این نواقص که البته لطمه جدی به مسیر آزادراه وارد نمی‌کرد، عملیات تکمیل خروجی‌های مزبور را سرعت بخشید و موفق شد در روزهای آغازین هفته‌جاری آسفالت این جاده‌ها را نیز تکمیل کرده و آنها را به طور کامل آماده بهره‌برداری کند.

مجری طرح آزادراه زنجان - تبریز ادامه داد: در حال حاضر تمامی گاردریل‌های وسط این آزادراه و همچنین تابلوهای هشداردهنده در طول مسیر نصب شده ولی از آنجا که پلیس راه هنوز در این منطقه مستقر نشده است، رانندگان بسیاری که همه روزه به دلیل آماده بودن مسیر اقدام به تردد از این جاده می‌کنند، با سرعتی فراتر از حد مجاز حرکت می‌کنند که این مساله ممکن است مشکل‌زا باشد.

وی در پایان با بیان اینکه برای افتتاح این آزادراه به طور رسمی از ریاست‌جمهوری دعوت به عمل آمده است، تصریح کرد: امید است پلیس راه در آینده‌ای نزدیک مجددا از آزادراه بازدید کرده و با همکاری وزارت راه و ترابری زمینه را برای افتتاح آزادراه زنجان - تبریز (سرچم تا بستان‌آباد) فراهم کنند.