وزیر کشور گفت: تغییرات مد نظر وزارت کشور در مورد حریم شهر تهران بسیار گسترده‌تر از پیشنهادهای شورای شهر است. حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تاثیر تعیین حریم شهر تهران در مدیریت کلان پایتخت بسیار جدی است، گفت: تغییر در حریم شهر تهران با تقسیمات کشوری در ارتباط است و دولت مکلف شده در حوزه استان تهران، شهرستان‌ها و حومه آن با توجه به مشکلات فعلی و نیز تقسیمات کشوری، تصمیم جدی بگیرد. وی افزود: وزارت کشور در حال تهیه پیشنهاد جدیدی درباره تقسیمات کشوری است که حریم شهر تهران هم به‌طور مشخص در آن دیده شود. وزیر کشور با اشاره به پیشنهادهای مطرح شده برای تعیین حریم شهر تهران به وزارت کشور خاطرنشان کرد که طرح وزارت کشور بسیار وسیع‌تر از پیشنهاد شورای شهر تهران بوده است و ساماندهی جدی حوزه تهران را در نظر دارد.

همچنین مهندس مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وظیفه وزارت کشور در تغییر تقسیمات کشوری گفت: دخالت در تقسیمات کشوری، جزو وظایف شوراها نیست و ما پیشنهاد خود را در این خصوص داده‌ایم، بنابراین ممکن است اقدام وزارت کشور در مورد تعیین حریم تهران بسیار گسترده‌تر باشد.

در همین حال مهندس یارمند، مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور نیز در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد که آنچه به عنوان حریم شهر تهران تعیین می‌شود نباید در تقسیمات کشوری تداخل ایجاد کند.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در مورد شهرستان‌های تهران، شمیران و ری اظهار داشت: در‌حال‌حاضر با توجه به در نظر گرفتن حریم قبلی شهر تهران، تقسیمات کشوری در این مناطق با مشکل روبه‌رو است. یارمند معتقد است تغییر در خطوط تقسیمات کشوری، وظیفه وزارت کشور نیست. بنابر این باید در صورت تصمیم‌گیری برای تغییراتی در تقسیمات کشوری، لایحه‌ای جدید به مجلس ارائه شود.