زیرگذر بنی‌هاشم به عنوان نقطه اتصال بزرگراه زین‌الدین به بزرگراه صیاد شیرازی صبح دیروز توسط شهردار تهران افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری فارس، نصرآزادانی، مدیر عامل سازمان فنی -مهندسی شهر تهران احداث زیرگذر بنی هاشم را در راستای تکمیل رمپ و لوپ شمال شرقی بزرگراه زین‌‌الدین و صیاد شیرازی عنوان کرد و گفت: این زیرگذر از سه پل جداگانه تشکیل شده است که یکی از آنها شرق بزرگراه زین‌الدین را به شمال بزرگراه صیاد شیرازی متصل می‌کند، دیگری بزرگراه بر روی آن قرار دارد و پل سوم نیز قرار است که جنوب صیاد را به شرق زین‌الدین متصل کند. وی با اشاره به هزینه ۵/۴میلیارد تومانی احداث این پروژه افزود: ۵/۱میلیارد تومان از این اعتبار برای کارهای اجرایی و ۳میلیارد تومان نیز صرف رفع معارضان ملکی و تاسیساتی شده است.

مدیرعامل سازمان فنی - مهندسی شهر تهران در بخش دیگر اظهارات خود با بیان این که استفاده از دانش فنی در کاهش هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: به عنوان مثال استفاده از فناوری میکروپایلینگ در تعریض بزرگراه آزادگان برای تثبیت وضعیت خاک به جای شمع کوبی تا عمق ۲۵متری، موفق شدیم که در عرض ۲هفته بخش اعظم عملیات تثبیت خاک پروژه را به اجرا برسانیم و میزان هزینه‌ها را نسبت به روش معمولی کاهش دهیم.

وی با اشاره به اتمام کار آزمایشگاهی تکنولوژی آسفالت در شهر تهران و اجرای نتایج کار در ۲ منطقه، تاکید کرد: بر اساس نتایج به دست آمده موفق شده‌ایم که محدودیت‌های مربوط به سرما و بارندگی را برای انجام عملیات آسفالت رفع کنیم و این روش تنها در زمان یخ زدگی و بارش‌های مستقیم قابلیت اجرا ندارد.