در یک نگاه جامع می‌توان منطقه تولیددارو را به مساحت تقریبی 40 هکتار و با جمعیتی بالغ بر 10181 نفر جزو یکی از منطقه‌های پرتردد و مسکونی پرجمعیت به شمار آورد.

محدوده جغرافیایی تولیددارو از شمال به خیابان زرند که محل وصل شدن این منطقه به راه‌آهن است، از جنوب به بلوار معلم و از آنجا به میدان معلم که می‌تواند پل ارتباطی به شهرک ولیعصر باشد.
از شرق، این منطقه به آیت‌ا... سعیدی می‌رسد و غرب تولیددارو هم به خیابان تختی وصل می‌شود. این منطقه به دلیل رفت و آمدهای زیاد شهری، نزدیکی به راه‌آهن تهران- تبریز و از طرفی هم نزدیک بودنش به فرودگاه مهرآباد با سر و صداهای فراوان و خطرهای ناشی از رفت و آمد قطار روبه‌رو است که به عنوان یک منطقه پر خطر و پر سر و صدا وارد خواهید شد. قرار گرفتن 9 مدرسه نشاندهنده این موضوع است که منطقه جمعیت زیادی دارد و دانش‌آموزان در حال تحصیل زیادی در این منطقه هستند. عامل دیگری چون وجود بازار مبل یافت‌آباد و کارگاه‌های ساخت و ساز در ارتباط با این بازار، آلودگی صوتی و محیطی را با درصد بالایی تخمین زد. از آنجایی که 18 پارک در منطقه ولیعصر و پارک فردوس در خود منطقه تولیددارو قرار گرفته اما شلوغی و ترافیک سنگین که در این محدوده حاکم است تمام هوای مطبوع این پارک‌ها را تحت تاثیر قرار داده و خنثی کرده است.
این محدوده به خاطر وصل شدن به قسمت‌هایی از جنوب وغرب شهر، از طرفی مسیر رسیدن به فرودگاه، میدان آزادی و همچنین بزرگراه کرج ترافیک‌های سرسام‌آوری را به وجود آورده است که با همه اینها نمی‌توان این منطقه‌ها را برای زندگی پیشنهاد داد. اما در کنار همه معضلات موجود، مجموعه‌های ورزشی و ورزشگاه چند منظوره شهید اسماعیلی می‌تواند تفریگاه مناسبی برای جمعیت شلوغ این منطقه باشد.