به گفته سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری تهران، در گردهمایی شهرداران استان، مطالعات طرح جامع در۴۲ شهر استان تهران به اتمام رسیده است که پس از تصویب شورای‌عالی معماری و شهرسازی اجرایی خواهد شد. به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، یوسفعلی درون پرور، افزود: ۸ شهرداری باقیمانده استان نیز موظفند ظرف یک ماه آینده نسبت به انتخاب مشاور برای تهیه طرح جامع اقدام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت تراز کیفی در ساخت‌و‌سازهای شهری مطابق با استانداردهای جهانی خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها باید با رعایت ضوابط شهرسازی و تعامل با تشکل‌های حرفه‌ای در ایجاد شهری مطلوب با محیط زیست مناسب و آرام کوشا باشند.

وی افزود: دانش فنی و خدمات مهندسی مورد نیاز برای ساخت شهرهایی استاندارد در استان با حضور ۴۶هزار مهندس مهیا است، منتهی شهرداری‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط باید با راه‌اندازی دفاتر نظام مهندسی نظارت بیشتری را بر ساخت‌وسازها اعمال کنند.

درون پرور، توسعه فضای سبز را از جمله اولویت‌های شهرداری‌ها اعلام کرد و گفت: کاشت ۱۵میلیون اصله نهال در طول برنامه چهارم توسعه از دیگر فعالیت‌های ستاد فضای سبز استان است.

وی خاطر نشان کرد: تملک بیش از ۸۵۰۰ هکتار از اراضی استان را جهت توسعه فضای سبز پیش‌بینی کرده‌ایم که امید می‌رود طی دو سال آینده به طور کامل نسبت به واگذاری آن اقدام شود.