بازسازی یک‌هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان شمالی

معاون بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: یک‌هزار مسکن روستایی خسارت دیده از بلایای طبیعی در این استان بازسازی شد. سیدرسول ساریانی در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: ۳۰۰واحد مسکونی از محل اعتبار سال۱۳۸۴و مابقی نیز از محل اعتبار امسال بازسازی شده است.

وی اضافه کرد: حدود۵۰۰واحد مسکونی بازسازی شده مربوط به شهر «آشخانه» بوده که بر اثر موریانه‌زدگی و یا سایر بلایای طبیعی دچار خسارت شدند.

او ادامه داد: برای بازسازی هریک از واحدهای مسکونی تا سقف۵۰میلیون ریال اعتبار با بازپرداخت بلندمدت و سود پایین تخصیص داده شد.

معاون بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی در مورد ساخت هفت‌هزار و۸۰۰واحد مسکونی جدید در روستاهای این استان گفت: این تعداد واحد مسکونی از محل اعتبار سال۱۳۸۴در روستاهای استان در دست ساخت قرار دارد.

وی اضافه کرد: این واحدها توسط مردم با دریافت تسهیلات۵۰میلیون ریالی و با نظارت بنیاد مسکن در دست ساخت قرار گرفته که۵۰تا۷۰درصد پیشرفت اجرایی داشته است.

او گفت: از محل اعتبار سال۱۳۸۵نیز همین تعداد واحد مسکونی جدید در روستاهای استان خراسان شمالی در دست ساخت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پرونده تمام این واحدهای مسکونی روستایی تکمیل و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده و سازندگان این واحدها در حال دریافت تسهیلات می‌باشند.

معاون بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: سهم این استان برای ساخت مسکن در سال جاری۱۲هزار واحد اعلام شده که برای ساخت هر واحد۵۷میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

او تعداد واحدهای مسکونی روستایی خراسان شمالی را۸۰هزار واحد اعلام کرد و گفت: بررسی نشان می‌دهد که نیمی از این واحدهای مسکونی در روستاهای استان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

وی افزود: براساس برآورد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی روستاهای این استان با کمبود حدود ۲۰هزار واحد مسکونی مواجه هستند.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، خراسان‌شمالی دارای ۸۶۳ روستای مسکونی است که بیش از ۵۰درصد جمعیت استان در این مناطق سکونت دارند.