تعاونی‌ها از حمایت‌های لازم‌ برخوردار نیستند

مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان دولت در قائمشهر با اشاره به مسکوت ماندن ۳ ساله عملیات اجرایی ساخت ۹۲واحد مسکونی در این تعاونی گفت: متاسفانه دولت حمایت لازم را از تعاونی‌ها به عمل نمی‌آورد. سیروس نیری در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: می‌بایست جایگاه تعاونی‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های اعضای تعاونی‌ها مشخص شود و اگر قرار است به عنوان یک تعاونی فعالیت کنیم، نیازمند دریافت تسهیلات برای انجام کار هستیم اینکه اعضای تعاونی مسکن کارکنان دولت تمام هزینه‌های ساخت مسکن را خودشان متقبل شوند ، توجیه‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اعلام وعده‌هایی در خصوص اعطای تسهیلات کم بهره در بخش مسکن از سوی وزارت تعاون گفت: متاسفانه تسهیلات پرداختی از نظر بهره بانکی تفاوتی با تسهیلات آزاد ندارد و کمک خاصی به انبوه‌سازان نمی‌شود.

نیری اظهار داشت: این تعاونی پتانسیل‌های مورد نیازبرای فعالیت و کار را دارا است.

وی با تاکید براینکه مشکلاتی بر سر راه فعالیت تعاونی‌ها وجود دارد گفت: هر سال از طریق اداره کل تعاون و مسکن شهرسازی به کارگروه مربوطه استان معرفی می‌شویم.

وی ادامه داد: با وجود تصویب اعطای تسهیلات به این تعاونی، اما بانک‌ها به بهانه‌های مختلف از پرداخت وام خودداری می‌کنند و به دلیل این وقفه‌ها، خسارت‌هایی به تعاونی وارد شده و نارضایتی‌هایی در اعضا ایجاد شده است.

وی عدم نظارت کافی بر اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی دولت به سازمان‌ها و بانک‌ها را از مهم‌ترین عوامل بروز مشکلات در این امور دانست و گفت: با وجود مکاتبات فراوان با دستگاه‌های اجرایی هنوز پاسخ قانع‌کننده ای در این خصوص داده نشده است.

لازم به ذکر است، تعاونی مسکن کارکنان دولت در قائمشهر از سال ۸۲عملیات اجرایی فاز اول واحدهای مسکونی را آغاز کرده وتاکنون ۶۰واحد مسکونی ساخته و تحویل اعضا شده است، ولی ساخت ۵۲واحد باقیمانده از فاز اول و ۴۰واحد از فاز ۲در ۳سال اخیر راکد

مانده است.