مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ آذربایجان شرقی گفت: اجرای کامل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، سیمای روستا‌ها را متحول و دگرگون خواهد کرد. به گزارش «ایسنا»، مهندس قربان محمدی، در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: سهم استان از طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی ۱۲‌هزار واحد در سال است.

وی با بیان اینکه تمامی‌ متقاضیان از محل تسهیلات سال ۸۴ به بانک‌های عامل معرفی و حدود ۱۰ هزار واحد تاکنون عملیات احداثی خود را آغاز کرده‌اند، افزود: خوشبختانه این طرح در سال ۸۵ تصویب و ابلاغ شده و متقاضیان ساکن در روستا‌های استان می‌توانند با مراجعه به شعب بنیاد مسکن در شهرستان‌ها و تشکیل پرونده، طبق دستورالعمل‌های موجود از تسهیلات ۵۷‌میلیون ریالی با بهره ۵درصد برخوردار شوند.

همچنین با افتتاح شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ در شهر‌های اسکو و آذرشهر تمامی‌ شهرستان‌های ۱۹ گانه آذربایجان شرقی دارای شعبه بنیاد مسکن هستند.

وی در ادامه با بیان این که فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ آذربایجان شرقی در طی دو سال اخیر از یک سیر رو به رشد و جهشی برخوردار بوده است، گفت: اعتبارات امسال بنیاد مسکن استان نیز ۹۷۰‌میلیارد ریال است که در مقایسه با میزان اعتبارات سال گذشته رشد سه برابری را نشان می‌دهد.