مدیر کل دفتر امور مراکز، خدمات و استانداردسازی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: طرح درجه بندی مراکز و تاسیسات گردشگری از تیر ماه سال جاری به مدت یک سال به صورت آزمایشی و با هزینه‌ دولت در ۱۰۰ مرکز اقامتی اجرایی می‌‌شود. مدیر کل دفتر امور مراکز، خدمات و استانداردسازی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: طرح درجه بندی مراکز و تاسیسات گردشگری از تیر ماه سال جاری به مدت یک سال به صورت آزمایشی و با هزینه‌ دولت در ۱۰۰ مرکز اقامتی اجرایی می‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فرهیخته در یک نشست خبری، به تدوین آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اصول استانداردسازی اشاره کرد و گفت: تدوین ۱۵ آیین‌نامه اجرایی در دستور کار دفتر امور مراکز خدمات و استاندارد سازی قرار گرفته که بنا است تا مهر ماه، نهایی شود.

مدیر کل دفتر امور مراکز، خدمات و استانداردسازی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: ارتقای کیفیت خدمات گردشگری در کنار فیزیک و ظاهر بناها در درجه بندی مراکز و تاسیسات اقامتی موثر است به همین دلیل محور درجه‌‌بندی جدید مراکز نه‌تنها براین اساس، بلکه با توجه به نوع خدمات و کیفیت مراکز صورت می‌‌گیرد.

وی همچنین به نهایی شدن دستورالعمل ساماندهی منازل و اقامتگاه‌های شخصی در شش استان کشور اشاره کرد و گفت: پس از جمع‌بندی نهایی و ارائه نظرات کارشناسی، از تیر ماه، با همکاری بخش‌خصوصی وارد فاز اجرایی آن خواهیم شد.