رییس اداره منابع طبیعی شهرستان تالش گفت: زمین خواران اراضی ملی را در مناطق با ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر از سطح دریا، تصرف کرده‌اند. سید مازیار رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: مبارزه با زمین‌خواران و حفظ مراتع و جنگل‌های ملی وظیفه همه دستگاه‌ها است و نیاز به هماهنگی و همکاری بیشتر و نگاه ملی به مساله دارد.

رضوی تصریح کرد: متصرفان به زمین‌های منابع ملی به طور شبانه هجوم می‌آورند و در ارتفاع بالای ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ متر از سطح دریا با خانه‌های پیش‌ ساخته، ظرف یکی دو ساعت، تصرف غیرقانونی می‌کنند که البته حکم تخریب آن را از دادستانی می‌گیریم و تاکنون حدود ۱۰ واحد تخریب شده است.

رضوی، رییس منابع طبیعی تالش از کمبود نیروی حفاظت جنگل و مرتع گلایه کرد و گفت: منابع طبیعی که قفل و کلید ندارد، متصرفان شبانه وارد عرصه می‌شوند و در حالی که جنگل و مرتع در حوزه تالش حدود ۲۲۰هزار هکتار وسعت دارد، فقط ۳۸ نفر نیروی حفاظتی دولتی برای حفاظت آنها در اختیار داریم.

رییس منابع طبیعی تالش گفت: ۳۰۰۰ پرونده از سال‌های گذشته در مورد تصرف منابع طبیعی تالش در دستگاه قضایی موجود است که هر سال حدود ۷۸۰ پرونده جدید با موضوع تصرف منابع طبیعی به پرونده‌های قبلی اضافه می‌شود، همچنین در منطقه‌ای که هم مرز اردبیل است، تخریب جنگل شدید‌تر است و قاچاق چوب به طور شبانه‌ انجام می‌شود.

رضوی گفت: برای اراضی ملی تالش پس از رفع تصرف و خلع ید متصرفان، سند رسمی برای دولت صادر شده است.