رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل گفت: با اجرای سیاست‌های جدید حمایتی دولت و با احداث ۲۷هزار واحد مسکونی تا دو سال آینده تمام افراد واجد شرایط در استان صاحب‌خانه می‌شوند. به گزارش «ایرنا»، جهانگیر کنعانپور در نشست مشترک با فرماندار مشگین شهر افزود: طبق برآورد آماری این استان به احداث ۲۰هزار واحد مسکونی نیاز دارد.

وی گفت: با احتساب اماکن مسکونی تخریبی در دو سال آینده ۲۷هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در استان احداث و در اختیار افراد واجد شرایط از جمله کارگران، کارمندان و اقشار کم درآمد قرار خواهد گرفت.

کنعانپور افزود: در اجرای این طرح، زمین به‌صورت رایگان در اختیار انبوه سازان و تعاونی‌های مسکن قرار می‌گیرد و برای احداث هر واحد مسکونی نیز ۱۴۰میلیون‌ریال تسهیلات بانکی با کارمزد ۹درصد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که بسترهای مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران در زمینه مسکن در این استان فراهم شده‌ است، خواستار مشارکت فعال سرمایه‌گذاران در زمینه احداث مسکن شهری در استان اردبیل شد.

فرماندار مشگین شهر هم در این نشست، سهم این شهرستان از محل طرح ضربتی مسکن را دوهزار واحد مسکونی اعلام و از واگذاری ۱۶هکتار زمین برای احداث مسکن در مشگین‌شهر خبرداد.

علی حیدری همچنین برای واگذاری زمین رایگان جهت احداث مسکن شهری در این شهرستان توسط انبوه‌سازان بخش‌خصوصی اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: ۵۰درصد هزینه‌های مربوط به آماده‌سازی و عوارض مربوطه توسط دولت پرداخت خواهد شد.