گروه مسکن- به منظور اولویت‌بندی در اجرای طرح‌های محلی و رفع مشکلات شهری «سندتوسعه محله‌ها» با نظر دبیران شورایاری‌ها در شمال تهران تنظیم می‌شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، شهردار منطقه یک با بیان این مطلب در جمع دبیران شورایاری‌های محلات شمال تهران اظهار داشت: شورایاران محلات با بررسی نیازهای محلی خود سند توسعه محله‌ها را تنظیم و به شهرداری ارائه نمایند.

اصغر نصیری با تاکید بر جایگاه و اهمیت نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی، ترافیکی، خدماتی و فرهنگی تصریح کرد: بیشترین آسیب شهرداری، از نظارت ناقص و غلط است و تقویت بخش نظارتی یکی از مهم‌ترین روش‌ها جهت استفاده بهینه از امکانات شهرداری و پیشرفت پروژه‌ها محسوب می‌شود که شورایاران در این زمینه نیز می‌توانند مثمرثمر واقع شوند.

دکتر نصیری ساماندهی وضعیت آسفالت معابر را یکی از مهم‌ترین اقدامات منطقه عنوان کرد و گفت: وضعیت آسفالت معابر منطقه در مقایسه با سایر مناطق از وضعیت نامطلوبی برخوردار است و در‌حال‌حاضر ۱۲ تا ۱۳ اکیپ آسفالت به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند تا مشکل اولیه معابر رفع شود، ولی حجم زیاد ساخت‌وساز، عدم زیرساخت اساسی با توجه به ویژگی‌ توپوگرافی و کوهستانی و کوچه‌باغی منطقه از عواملی است که در کیفیت کار تاثیر می‌گذارد.

در این جلسه دبیران شورایاری‌ها در خصوص وضعیت آسفالت معابر،‌ نظافت محله‌ها، افزایش سرویس‌های بهداشتی در میادین و معابر عمومی، توسعه میادین میوه و تره‌بار، شیب‌بندی صحیح نهرها، قطع درختان خشک حادثه‌ساز، ساماندهی وضعیت ترافیکی منطقه، بازسازی و نصب وسایل بازی در بوستان‌ها و... درخواست‌های خود را مطرح نمودند.