اعطای زمین‌های با اجاره ۹۹‌ساله به تعاونی‌های مسکن، سبب پایین آمدن قیمت مسکن، کنترل بازار و حذف قیمت زمین می‌شود. به گزارش «ایسنا»، دکتر اکبر علی‌گلی، مدیرکل تعاون استان تهران، در نشستی خبری به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در سال‌جاری پرداخت و گفت: خوشبختانه پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی فصل جدیدی در توسعه بخش تعاون به وجود آمد و بسیاری از ماموریت‌های جدید به بخش تعاون اضافه شد.

وی گفت: در سال ۸۵ عملکرد اداره کل تعاون استان تهران بسیار مطلوب بود و ۱۰ برابر سال ۸۴ فعالیت داشتیم، در سال‌جاری نیز وضعیت به مراتب مطلوب‌تر است و امسال بنا داریم تا ۲۲۲۳ تعاونی را تشکیل بدهیم که تاکنون موافقتنامه تاسیس ۷۰۳ تعاونی به امضا رسیده است.

علی‌گلی ایجاد ۹۵‌هزار فرصت شغلی و ساخت ۹۳‌هزار واحد مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن را از مهمترین برنامه‌های اداره کل تعاون استان تهران در سال‌جاری برشمرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۳‌هزار فرصت شغلی ایجاد شده و به میزان کافی تسهیلات در اختیار تعاونی‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون استان تهران تعداد تعاونی‌های استان تهران را ۱۳‌هزار تعاونی ذکر کرد و افزود: این تعاونی‌ها در گرایش‌های مختلف فعالیت دارند و بزرگترین آنها تعاونی‌های مسکن با تعداد ۳۰۷۴ تعاونی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی بنیاد توسعه تعاون گفت: بنیاد توسعه تعاون طرح جدیدی است که وزارت تعاون به اجرا گذاشته و هدف از تاسیس آن، تجمیع افرادی است که دارای فکر و تخصص لازم که فاقد سرمایه موردنیاز هستند یا افراد دارای سرمایه که تخصص اقتصادی لازم را ندارند.

علی‌گلی در ادامه از واگذاری زمین‌های اجاره ۹۹‌ساله به تعاونی‌های مسکن سخن گفت و اظهار کرد: در گذشته مشکلات بسیاری در بخش تعاونی‌های مسکن داشتیم که از عمده آنها کاربری زمین بود و برای تبدیل اراضی دچار مشکل بودند، خوشبختانه دولت نهم برای آن که بخش مسکن ساماندهی و نیاز اقشار آسیب‌پذیر جامعه برطرف شود، به اجرای طرح واگذاری زمین‌های ارزانقیمت با اجاره ۹۹‌ساله به تعاونی‌ها اقدام کرد.

مدیرکل تعاون استان تهران اعطای زمین‌های اجاره ۹۹‌ساله را سبب پایین آمدن قیمت مسکن، کنترل بازار و حذف قیمت زمین دانست و افزود: با این طرح تعاونی‌ها می‌توانند، اعضای خود را به سرعت صاحب خانه کنند و حسن اجرای طرح این است که تعاونی‌های مسکن دیگر رها‌سازی نمی‌شوند، بلکه با ساماندهی و نظارت مستمر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی زمین‌های مورد نظر برای واگذاری را در شهر‌های اشتهارد، نظرآباد، سلطان‌آباد، هشتگرد، ماهدشت کرج، شهر جدید پرند، پاکدشت ورامین، دماوند، فیروزکوه و بومهن عنوان کرد.