استاندار کرمان گفت: عملیات بازسازی دوهزار و ۵۰۰واحد مسکونی در شهرستان زرند تاکنون ۸۰درصد پیشرفت کرده است. به گزارش «ایرنا»، محمد رئوفی‌نژاد در نشست ستاد بازسازی شهرستان‌های زرند، راور و کرمان افزود: مرحله دوم عملیات بازسازی واحدهای مسکونی در زرند آذرماه آتی پایان پیدا می‌کند.

او همچنین در خصوص خسارت وارده ناشی از زلزله به اماکن اداری، مذهبی، تجاری و فرهنگی گفت: پیگیری لازم در این خصوص صورت گرفته و مقرر شد در خصوص تخصیص اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این مکان‌ها نشستی در وزارت کشور برگزار شود.

استاندار کرمان به سفر پربرکت رییس‌جمهور به این استان اشاره کرد و افزود: رهاورد این سفر در بخش مسکن مقاوم‌سازی ۷۰هزار واحد مسکونی در سطح استان است که از این تعداد ۴۰هزار واحد مسکونی جایگزین ۴۰هزار کپر در مناطق جنوبی استان می‌شود.

او از شهروندان زرندی خواست در ساختمان‌های احداث شده خود ساکن شوند تا شهرداری نسبت به رونق و احداث فضای سبز و اماکن تفریحی در شهرک‌های تازه تاسیس اقدام کند. فرماندار زرند نیز در این نشست با اشاره به فصل تابستان و افزایش سرعت عمل در بازسازی واحدهای مسکونی خواستار افزایش سهمیه سیمان شهرستان شد.

حسن رحمانی همچنین خواستار تخصیص اعتبار برای بازسازی ۷۳واحد آموزشی در این شهرستان شد و گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۵۰۰واحد مسکونی روستایی در این شهرستان برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی به بانک‌های عامل معرفی و عملیات مقاوم‌سازی این واحدها آغاز شده است.

وی سقف تسهیلات تخصیصی به هر واحد مسکونی روستایی را ۵۸میلیون ریال اعلام کرد.