فرماندار بندرانزلی گفت‌: تامین مسکن از معضلات اساسی ما است و حل آن باید در اولویت قرار گیرد. به گزارش «ایرنا»، اسماعیل عبداللهی در جلسه‌ای با حضور جمعی از مسوولان استان گیلان اظهار داشت: ستادی برای شناسایی زمین‌های مناسب به سازمان مسکن و شهرسازی معرفی شده است.

وی با اشاره به افزایش ودیعه مسکن که موجب بروز مشکل برای مردم شده ابراز امیدواری کرد: انزلی در قالب طرح کشوری از تسهیلات ساخت مسکن برخوردار شود.

فرماندار انزلی با بیان این که سهم شهرستان از تسهیلات زودبازده ۵۰۰میلیارد ریال است از جذب ۳۹۰میلیارد ریال از این تسهیلات خبر داد و یادآور شد: انزلی از محل سفر رییس‌جمهور از ۱۳مصوبه خاص و ۶۰مصوبه استانی برخوردار خواهد شد.

عبداللهی اعطای تسهیلات زوبازده را نمایانگر عزم جدی دولت در توسعه شهرستان خواند و افزود: در ۱۵ماه گذشته ۱۲۰۰طرح با ۸۹۰میلیاردریال به بانک‌ها معرفی شد که ۶۶۰طرح تاکنون موفق به‌دریافت ۴۵۰میلیارد‌ریال تسهیلات شدند که این طرح‌ها حدود ۱۰هزار شغل در بخش کشاورزی‌، خدمات‌، صنعت و مسکن ایجاد کرد. عبداللهی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های هادی در روستاهای شهرستان می‌تواند موجب بهسازی روستاها و جلب گردشگران بیشتری به انزلی شود.