احداث سومین پایانه درون‌شهری شمال تهران

گروه مسکن - معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک اعلام کرد: به منظور تسهیل در عبور و مرور شهروندان و کاهش ترافیک خیابان ولیعصر (عج) و میدان تجریش، سومین پایانه درون شهری در تقاطع خیابان ولی‌عصر (عج) - پارک وی احداث می‌شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک غلامحسین سلمانی گفت: با احداث پایانه پارک وی به مساحت ۵هزار مترمربع و برآورد هزینه‌ای بالغ‌بر ۹میلیارد ریال نیمی از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی پایانه تجریش که مسیر تردد آنها از مبدا میدان تجریش به مقاصد میادین هفت تیر، انقلاب، آزادی و ... و بالعکس است به این پایانه منتقل می‌شود.

وی افزود: ترمینال پارک وی پس از دو پایانه تجریش و دستواره سومین پایانه در منطقه یک محسوب می شود که با اتمام آن اتوبوس‌های مسیر میدان تجریش به این ترمینال وارد شده و مسافران آن با استفاده از خط ون در حد فاصل میدان تجریش و پایانه تردد می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید: در حال حاضر دو پایانه اتوبوسرانی و بیش از ۵۰ سرپناه ایستگاه میانه راه اتوبوس و دو مجموعه پارکینگ طبقاتی در منطقه یک در حال احداث است و جهت استفاده از ناوگان جدید در پایانه پارک وی، مکاتباتی با اتوبوسرانی انجام شده که در صورت تصویب اتوبوس‌های مورد استفاده در این پایانه نوسازی می‌شود.

در این پایانه مرکز مدیریت بحران و خدمات‌رسانی به شهروندان و ایستگاه آتش‌نشانی نیز طراحی شده و تاکنون عملیات زیرسازی، محوطه‌سازی وروسازی آن با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳میلیارد ریال انجام و پیش‌بینی می‌شود تا ۴ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

همچنین علاوه‌بر پایانه پارک وی، میدان لاله در انتهای بزرگراه ارتش نیز با اعتباری در حدود ۵میلیارد ریال تا ۶ماه آینده احداث و با اجرای آن از تصادف‌هایی که در تقاطع بزرگراه ارتش، ورودی شهرک لاله رخ می‌دهد، جلوگیری می‌شود.