قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هنوز گزارشی در خصوص تخریب عمارت تاریخی در خیابان سپهسالار به سازمان ارائه نشده است. با توجه به تعداد زیاد آثار تاریخی موجود درکشور نمی‌توانیم برای تک تک این آثار محافظ بگذاریم.

حمید بقایی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درمورد تخریب عمارت تاریخی به ثبت رسیده درخیابان سپهسالارتهران توسط مالک شخصی آن، افزود: هنوز گزارشی در این زمینه به سازمان ارائه نشده است و با توجه به تعداد زیاد آثار تاریخی موجود درکشور نمی‌توانیم برای تک تک این آثار محافظ بگذاریم. وی در خصوص تخریب‌های پیاپی آثارتاریخی ثبت شده نیز خاطر نشان کرد: در هر شهرستان تعداد محدودی کارشناس میراث فرهنگی وجود دارد که پس از ارائه گزارش از تخریب آثار تاریخی، به این امر رسیدگی می‌شود در غیر اینصورت امکان اینکه هر لحظه اطلاع دقیقی از آثار تاریخی موجود درکشورداشته باشیم، وجود ندارد.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: همان طور که پلیس در تمام صحنه‌های جرم و سرقت حضور ندارد سازمان میراث فرهنگی نیز با این نیروهای اندک خود نمی‌تواند از تمامی‌ تخریب‌های آثار در همان لحظه وقوع، مطلع باشد.

بقایی گفت: تنها راه جلوگیری از تخریب آثار تاریخی موجود درکشور حضور نهادهای مردمی ‌و تشکل‌های غیردولتی است.

وی افزود: با حمایت و مساعدت مالی از این نهادها و تشکیل تشکل‌های مردمی ‌در محلات مختلف، دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند مواظب تخریب آثار تاریخی باشند و کمکی در این زمینه برای سازمان باشند، در غیر این‌صورت سازمان و دولت نمی‌توانند به تنهایی مانع تخریب و حفاظت از آثار تاریخی باشند.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مردم تقاضا کرد برای اطلاع سازمان از تخریب آثار تاریخی و همچنین رسیدگی سریع به این موارد، با واحد بازرسی و شکایات مردمی‌سازمان با شماره تلفن ۲-۶۶۰۵۹۰۰۱ تماس و یا با مراجعه به سایت http://riasat.ichto.ir اطلاعات خود را منتقل کنند.