رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت امسال به افراد کم‌درآمد و زیر خط فقر تا ۸۰‌درصد قیمت یک واحد مسکونی تسهیلات کم‌بهره با سود ۴‌درصد پرداخت می‌کند.

علی‌اکبر آقایی نماینده سلماس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: دولت در قالب تبصره ۶ قرار است تا به افراد کم‌درآمد و زیر خط فقر معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد تسهیلات با بهره ۴‌درصد پرداخت کند. وی ادامه داد: در این تبصره آمده است که این تسهیلات تا ۸۰‌درصد قیمت واحد مسکونی را در بر خواهد گرفت و میزان بازپرداخت اقساط آن پس از درخواست متقاضی تعیین می‌شود.

به گفته وی، اگر متقاضی بخواهد وام خود را در مدت طولانی‌تری پرداخت کند، مطمئنا اقساط آن بیشتر خواهد بود.

آقایی در خصوص چگونگی تعیین قیمت واحد مسکونی از سوی دولت اظهار داشت: گروه‌های هدف برای تعیین قیمت مشخص شده‌اند و الگوی ساخت در تهران احتمالا ۷۵مترمربع است بنابراین پس از قیمت‌گذاری بر روی آن تا ۸۰‌درصد قیمت این واحد مسکونی تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی افزود: وزارت مسکن و شهرسازی اعلام آمادگی کرده تا زمین مورد نیاز ساخت ۵/۱‌میلیون واحد مسکونی در سال‌جاری را تامین کند.

رییس کمسیون عمران مجلس گفت:اگر راهکارهای تبصره ۶ به اضافه قسمت روانی موضوع مسکن از جامعه حذف شود و مسکن به عنوان یک سرمایه به حساب نیاید و صرفا به عنوان یک نیاز اجتماعی مطرح شود، مسکن روزهای آرامی را پشت سر خواهد گذاشت و قیمت‌ها متعادل خواهد شد.

وی افزود: راه‌حل متوقف کردن افزایش قیمت مسکن و اجاره بها، کنترل تورم و قوی شدن اقتصاد جامعه است، بنابراین با افزایش اقتدار اقتصادی و حل مشکل نقدینگی و همچنین بالا بردن قدرت خرید خانوار، می‌توان به حل بحران مسکن کمک کرد.