رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ساخت ۳۰۰هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور با پرداخت تسهیلات بانکی در برنامه امسال بنیاد مسکن قرار دارد. به گزارش «ایرنا»، «علیرضا تابش» هفته‌پیش در مراسم واگذاری ۴۸واحد مسکونی ارزان قیمت در معصومیه بیرجند افزود: برای ساخت واحدهای مسکونی روستایی در کشور، ۲۰هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته که امیدواریم تا پایان امسال جذب شود.

وی گفت: پارسال طی دو نوبت تسهیلات ساخت ۴۰۰هزار واحد مسکونی روستایی در کشور اختصاص یافت که از این تعداد در نوبت اول متقاضیان ۲۰۰هزار واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک، معرفی و عقد قرارداد شده و در نوبت دوم نیز متقاضیان ۲۰۰هزار واحد مسکونی دیگر به بانک معرفی شدند که تاکنون برای ۱۹۳هزار واحد عقد قرارداد شده و برای مابقی تا پایان تیر ماه امسال عقد قرارداد می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵/۳میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد‌، افزود: اگر بتوانیم طی دو سال اخیر ۷۰۰هزار واحد مسکونی روستایی بسازیم، ۲۰درصد مسکن روستاهای کشور را نوسازی کرده‌ایم.

تابش گفت: پیش‌بینی شده است، اقشار کم‌درآمد، در شهرها امسال به مسکن مناسب دست پیدا کنند که بخش عمده آن در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی است.

وی افزود: هم‌اکنون حدود ۱۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرهای کشور از محل منابع داخلی بنیاد مسکن در حال ساخت است که از این تعداد ۱۰هزار واحد تا پایان امسال به مردم واگذار می‌شود و علاوه بر آن ساخت ۶۰هزار واحد مسکونی دیگر در شهرهای کشور تعریف شده که عملیات اجرایی ۲۸هزار واحد آن در سال‌جاری آغاز شده است.

وی بر مشارکت استانداری‌ها، ائمه جمعه و خیرین مسکن‌ساز در ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد و محروم جامعه تاکید کرد و افزود: امیدواریم خیرین بتوانند ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی را بر عهده بگیرند و نیز در این راستا حدود ۱۰۰میلیارد ریال از محل حساب ۱۰۰ امام راحل و منابع داخلی بنیاد مسکن به خیرین مسکن‌ساز کمک می‌شود.

تابش افزود: در چند سال اخیر اقدامات چشمگیری در بخش مسکن انجام شده یا در حال انجام است و در بخش مسکن روستایی هیچ مشکلی وجود ندارد. زیرا اعتبارات بسیاری در دولت نهم در اختیار این بنیاد قرار گرفته است. همچنین از محل منابع داخلی بنیاد مسکن و کمک استانداری‌های کشور نیز ساخت تعدادی واحد مسکونی تعریف شده است.

وی بیان کرد: در استان خراسان‌جنوبی نیز ساخت حدود ۱۰۰۰واحد مسکونی در این زمینه پیش‌بینی شده است.