برخی خیابان‌های تهران تبدیل به پیاده راه شده و به این ترتیب مبدل به نقطه‌های تاریخی شهر تهران می‌شوند. مهندس مهدی گلشنی، معاون سازمان زیباسازی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با بیان این مطلب گفت: تبدیل شدن خیابان‌ها و معابر شهر به نقطه‌های تاریخی، ضمن آنکه بناهای تاریخی موجود در این معابر را برجسته می‌کند، زمینه آرامش و آسایش شهروندان و جذب توریست را نیز فراهم می‌کند.

وی به پیاده راه سازی خیابان‌های صف و مروی اشاره کرد و افزود: در محور صف، دیگر از شلوغی و تردد خودروها خبری نیست، ضمن آنکه در محور مروی ، نماها نیز مطابق با بافت قدیمی و سنتی عوض شده وبا نظرسنجی‌های صورت گرفته، شهروندان رضایت زیادی را از نحوه تردد، خرید و آرامش ایجاد شده در این معابر دارند.

وی تصریح کرد: طبق برنامه، در صدد پیاده راه کردن ۱یا ۲ محور در سال بر اساس بودجه به خصوص در مناطق شلوغ هستیم که این مساله در بودجه سال ۸۶ دیده شده است که محور مدائن، آیت و لاله زار جزو محورهای شناخته شده در این طرح قرار دارند که مطالعات لازم بر روی آنها انجام شده است.وی اضافه کرد: محور لاله زار را می‌توان ارزشمندترین محور شناخته شده در این طرح دانست که به واسطه وجود بناهای با ارزش، معروف و تاریخی در آن قابلیت آن را دارد تا به عنوان برجسته‌ترین محور پیاده راه از آن یاد شود.