خوانندگان بازار مسکن روزنامه دنیای‌اقتصاد می‌توانند دیدگاه‌ها، نظرات و مشکلات خود را درباره وضعیت مسکن و موضوعات مرتبط با آن و همچنین درباره اخبار و گزارش‌های چاپ شده در صفحات بازار مسکن با ما درمیان بگذارند تا در این ستون منعکس شود.

تلفن: ۸۸۹۸۶۸۲۵

فکس: ۸-۸۸۹۸۶۰۳۶ انبوه‌سازان سردرگم هستند

وزیر مسکن همواره در صحبت‌ها و مصاحبه‌های خود با رسانه‌های گروهی صحبت از حمایت از انبوه‌سازان در راستای ساخت مسکن و پاسخ به نیاز موجود می‌کند و آیین‌نامه اجرایی تبصره ۶ هم در همین راستا ابلاغ شده است.

اما مشکل عمده‌ای که یکی از بندهای این آیین‌نامه در خصوص واگذاری زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله دارد، نامشخص بودن تکلیف انبوه‌سازان بر سر مالکیت زمینی است که در آن می‌خواهند به اجرای پروژه‌های ساختمانی بپردازند.

با توجه به اینکه انبوه‌سازان همواره برای اجرای پروژه‌های ساختمانی جهت تامین مسکن اقشار کم‌درآمد آمادگی دارند، از دولت محترم درخواست می‌کنیم که شرایط ساخت مسکن را با شفافیت بیشتری برای انبوه‌سازان اعلام کند.

امضا محفوظ

عدم تجهیز اتوبان‌های تهران به دیوارهای صوتی

سال‌ها است از احداث اتوبان‌ها و بزرگراه‌های اصلی تهران نظیر مدرس، همت و صدر می‌گذرد، اما تاکنون هیچ اقدامی از سوی مسوولان شهری برای نصب دیوارهای صوتی در این بزرگراه‌ها صورت نگرفته است.

م. حیدری، در تماس با گروه مسکن و عمران روزنامه دنیای‌اقتصاد با ابراز گلایه از بی‌توجهی مدیریت شهری به این امر اظهار کرد: هم‌اکنون میزان تراز صوتی در این مناطق بالاتر از حد مجاز بوده و ورود امواج صوتی بیش از حد مجاز به مناطق مسکونی، تجاری و واحد‌های درمانی و آموزشی واقع در اطراف بزرگراه‌ها مشکلات عدیده‌ای را برای ساکنان این مناطق به بار آورده است.

وی گفت: مسوولان نسبت به کاهش آلودگی صوتی در تهران قول مساعد می‌دهند، اما هرگز اقدام عملی در این زمینه انجام نمی‌دهند. مردمی که همواره از آلودگی صوتی در مناطق پرسروصدا رنج می‌برند، باید گلایه و شکایت خود را به چه مسوولی اعلام کنند؟

تبصره ۶ کی نتیجه می‌دهد؟

می‌خواستم از مسوولان بخش مسکن سوال کنید آنچه که دولت امسال قرار است در قالب تبصره ۶ برای حل مشکل بخش مسکن انجام دهد چه موقعی نتیجه خواهد داد؟ به نظر می‌رسد هنوز تعاونی‌های مسکن خانه‌های با زمین اجاره ۹۹ ساله را شروع به ساختن نکرده‌اند. آیا تبصره ۶ در سال‌جاری معضل مسکن را حل خواهد کرد یا خیر؟

م. اکبری