مدیرکل تعاون استان کرمانشاه گفت: با تصویب تاسیس تعاونی مسکن مهر در نشست ستاد مسکن استان ثبت‌نام افراد فاقد مسکن و کم درآمد در کرمانشاه شروع شد. جلیل کرم در گفت‌وگو با ایرنا گفت: افراد فاقد مسکن برای ثبت‌نام در تعاونی مسکن مهر باید به تعاونی‌های سهام عدالت در سطح استان مراجعه کنند.

وی افزود: تاسیس تعاونی‌های مسکن مهر یکی دیگر از طرح‌های پایه‌ای دولت برای خانه دار شدن همه افراد فاقد مسکن در کشور است.

وی گفت: در این طرح کلیه افرادی که عضو هیچ یک از تعاونی‌های مسکن کارمندی، کارگری و اصناف نیستند، می‌توانند با مراجعه به تعاونی‌های سهام عدالت و ثبت‌نام اینترنتی عضو تعاونی مسکن مهر شوند.

کرم افزود: هدف از تاسیس تعاونی مسکن مهر، تامین مسکن برای آحاد مردم فاقد مسکن با اولویت اقشار کم درآمد در شهرهای زیر

یک میلیون نفر می‌باشد.

وی گفت: هر سرپرست خانواری که عضو هیچ یک از تعاونی‌های کارمندی، کارگری و اصناف نیست به شرط اینکه متاهل باشد و تاکنون زمین، خانه و وام یارانه‌دار برای خرید و ساخت مسکن دریافت نکرده و سابقه پنج سال سکونت در شهرستان مربوط را داشته باشد می‌تواند عضو تعاونی مسکن مهر شود.

مدیرکل تعاون گفت: پس از واگذاری زمین به تعاونی از سوی سازمان مسکن و شهرسازی، شرکت تعاونی باید زمان قطعی تحویل مسکن به اعضا را در قرارداد مشخص کند.

وی افزود: پس از تحویل زمین به اتحادیه تعاونی‌ها و یا تعاونی‌ها مبلغ ۱۰میلیون ریال وام آماده‌سازی از طریق مسکن و شهرسازی و ۱۴۰میلیون ریال تسهیلات از طریق بانک‌ها به ازای هر نفر در اختیار اتحادیه تعاونی‌ها و یا تعاونی‌های مسکن قرار می‌گیرد.

وی گفت: هم‌اکنون از سوی سازمان مسکن و شهرسازی، زمین برای واگذاری به تعاونی‌های مسکن در شهرهای کرمانشاه، سنقر، اسلام‌آباد‌غرب و قصر شیرین آماده شده است.

وی افزود: ادارات و ارگان‌هایی که زمین مازاد در اختیار دارند با توجه به مصوبه هیات دولت اگر زمین مازاد خود را در اختیار طرح تامین مسکن قرار دهند این اراضی به اعضای تعاونی مسکن آن اداره و ارگان واگذار خواهد شد.

وی گفت: کار تاسیس تعاونی‌های مسکن برای کارمندان، کارگران و اصناف که عضو تعاونی‌های مسکن هستند نیز ادامه دارد و تاکنون ۳۱تعاونی کارمندی، کارگری و اصناف در استان تشکیل شده و ۲۲تعاونی مسکن دیگر در شرف ثبت است.

وی افزود: براساس مصوبه وزارت مسکن و شهرسازی سهمیه احداث مسکن در استان کرمانشاه در سال جاری ۴۷هزار واحد مسکونی است که تاکنون بیش از ۳۷هزار نفر در قالب تعاونی‌های مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.