گروه مسکن- سازمان زیباسازی شهر تهران تا پایان سال‌جاری بیش از ۳۵هزار مترمربع فضای شهری را به نقاشی‌های دیواری اختصاص می‌دهد. به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی، مهندس سید محمود شعیبی، مدیر اداره نقاشی دیواری این سازمان با بیان این که فضای در نظر گرفته شده در سال ۸۶ با توجه به ردیف بودجه مورد نظر تخمین‌زده می‌شود، گفت: سازمان زیباسازی با هدف ایجاد آرامش بصری در فضای شهری و ایجاد زیبایی در فضای شهری تصمیم دارد نقاشی‌های دیواری شهر را افزایش دهد.

مدیر اداره نقاشی دیواری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: مضامین نقاشی‌های دیواری که در آینده بر دیوارهای سطح شهر نقش خواهند بست بیشتر شامل فضا‌سازی بصری، یادمان‌سازی، کارهای اعتقادی، ارزشی، ملی و نقاشی‌هایی با مضامین دکوراتیو و تزئینی خواهد بود.

مهندس شعیبی تاکید کرد: علاوه بر فضای در نظر گرفته شده برای نقاشی‌های دیواری در سال ۸۶، فضایی بالغ بر ۲۰هزار مترمربع دیگر نیز قابلیت جذب بودجه از طریق همکاری با اسپانسر و یا شهرداری‌های مناطق مختلف دارد که می‌توان آن را در قالب ساماندهی نقاشی دیواری شهدا، نقاشی‌های دیواری محورهای شهری، ترویج نقاشی دیواری کودک، راه‌اندازی پروژه ضابطه رنگ در منظر شهری و اجرای نقاشی‌های دیواری دانشجویی به انجام رساند.