کاهش هزینه‌ تمام شده ساخت با نصب پنجره‌های P.V.C

گروه مسکن- الهام علاقه‌بندان: با نصب پنجره‌های P.V.C در ساختمان هزینه تمام شده ساخت کاهش می‌یابد. سعید صفایی، از اعضا گروه صنعتی همارشتن در جریان برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد با اشاره به توسعه روز افزون صنایع عمران و ساختمان در کشور اظهار داشت: با توجه به این امر دست‌اندرکاران صنعت ساختمان همواره درصدد دستیابی به دانش جدید در این خصوص و بهره‌گیری از تکنولوژی روز هستند.

صفایی با تاکید بر لزوم بهینه‌سازی مصرف انرژی اظهار داشت: الگوهای مصرف در کشورهای صنعتی و توسعه یافته به ویژه در بخش ساخت‌وساز نمونه‌های خوبی برای صنعتگران و دست‌اندرکاران بخش ساخت‌وساز هستند.

وی خاطرنشان کرد: در گروه صنعتی همارشتن در سال ۸۴ اقدام به سرمایه‌گذاری جهت انتقال تکنولوژی و تولید پروفیل‌های عایق پلیمری در و پنجره از شرکت‌های معتبری مثل کراس ماپای آلمان، گرایتر اتریش و الوماتیک آلمان نمود.

این عضو گروه صنعتی همارشتن اظهار داشت: ایده تولید، ورق‌های چندلایه سخت، سرم و پلیمری همچنین کامپوزیت‌های چوبی پلیمری، ماشین‌آلات تولید ساندویچ پنل تکمیل شده و در فضایی بالغ بر ۵۰هزار مترمربع در استان‌های لرستان و تهران پایه‌گذاری شده است و هم‌اکنون مشغول تولید است. صفایی همچنین اظهار داشت: گروه صنعتی همارشتن از سال ۸۴ فعالیت خود را در راستای تولید پروفیل پنجره‌های دوجداره آغاز به کار کرد.

این عضو گروه صنعتی همارشتن در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان صرفه‌جویی حاصل از به کارگیری پنجره‌های دوجداره در ساختمان اظهار داشت: بسته به نوع محصول و با نصب آن در ساختمان بین ۳۰ تا ۵۰درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی به عمل می‌آید.

صفایی همچنین در خصوص میزان سبک‌سازی صورت گرفته در یک ساختمان با به‌کارگیری پنجره‌های دوجداره اظهار داشت: نزدیک به ۱۵درصد از وزن ساختمان با نصب این پنجره‌ها کاسته می‌شود.صفایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر میزان صرفه‌جویی در هزینه صورت گرفته برای ساختمان با نصب این پنجره‌ها خاطرنشان کرد: به دلیل استحکام، طول عمر و مقاومت در برابر حوادث، هزینه زیادی برای نگهداری ندارند. از این رو می‌توان ادعا کرد که با نصب پنجره‌های P.V.C در ساختمان‌ میزان هزینه کلی صورت گرفته کاهش می‌یابد.

صفایی همچنین در خصوص نهادینه شدن فرهنگ استفاده از پنجره‌های دوجداره در ساختمان‌ سازی با توجه به این که اغلب مردم در گذشته استفاده از پنجره‌های سنتی را ترجیح می‌دادند خاطر نشان کرد: با توجه به وقوع ۸ سال جنگ تحمیلی و صرف تمام توجهات و بودجه‌های دولتی برای جنگ و همچنین گذراندن سال‌های متمادی برای بازسازی مناطق جنگی، دولت نتوانست اقدام موثری را در راستای تشویق سرمایه‌گذاران به حضور در این بخش‌های صنعتی نماید و همین امر موجب عقب افتادن ما در این بخش شد. صفایی تصریح کرد:‌ مردم ایران از تکنولوژی‌های جدید استقبال می‌کنند و به طور قطع در صورت همه‌گیر شدن، تولید انبوه و ورود این محصولات به بازار، مردم از آن برای نصب در ساختمان‌ها استفاده می‌کنند.

صفایی با اشاره به اینکه دولت از ۲سال قبل حمایت و تبلیغات خود را برای نصب پنجره‌های P.V.C در ساختمان در راستای کاهش مصرف انرژی در دستور کار خود قرار داده است، ابراز امیدواری کرد: طی سال‌های آینده استقبال از نصب این پنجره‌ها در ساختمان‌ها افزایش بیابد.

عضو گروه صنعتی همارشتن در پاسخ به سوالی مبنی‌بر حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای پروژه تولید پنجره‌های P.V.C گفت: نزدیک به ۱۰میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و مقادیر متنابهی سرمایه‌گذاری ریالی صورت گرفته است. وی افزود: هم‌اکنون در شروع کار هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک نتایج مثبت کار مشخص شود. صفایی در خصوص چگونگی تولید P.V.C اظهار داشت: دو واحد جداگانه برای تولید P.V.C و ورق‌ها در استان لرستان واقع شده است.