رییس سازمان مسکن و شهرستازی استان فارس گفت‌: در استان فارس زمین مورد‌نیاز برای احداث ۶۰هزار واحد مسکونی آماده واگذاری به تعاونی‌های مسکن و اقشار کم‌درآمد و فاقد مسکن است. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «محمد‌رضا دیهیمی» افزود: این زمین‌ها به صورت اجاره ۹۹ساله در اختیار تعاونی‌های مسکن قرار می‌گیرد تا با شرایط خاصی به افراد فاقد مسکن واگذار شود. وی اظهار‌داشت: در این طرح ۱۰میلیون‌ریال برای آماده‌سازی زمین‌های یاد شده و ۱۴۰میلیون ریال برای احداث هر واحد مسکونی، وام به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان فارس خاطر نشان کرد: برای پرداخت وام‌های یاد شده، این سازمان امسال ۷هزار میلیارد ریال اعتبار دارد. وی گفت: واگذاری زمین مورد‌نیاز برای احداث ۳۰هزار واحد مسکونی در مرحله نخست آغاز شده که تا پایان شهریور‌ماه این اراضی واگذار می‌شود. دیهیمی با بیان اینکه طرح یاد شده راهگشای مناسبی برای کسانی که مشکل مسکن دارند است، اظهار امیدواری کرد که افراد زیادی که در سفر رییس‌جمهوری به استان فارس، خواستار برخورداری از مسکن مناسب بودند بتوانند از این طریق صاحب مسکن شوند.

وی افزود: در سفر رییس‌جمهوری به استان فارس، ۱۵هزار نامه دریافت کردیم و سعی کرده‌ایم مشکل همه این افراد را پاسخگو باشیم. وی گفت: بخشی از زمین‌ها در استان فارس به کسانی اختصاص یافته که در سفر رییس‌جمهوری به این استان نامه نوشتند و متقاضی برخورداری از خانه مناسب شده بودند.