عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: پیش‌بینی مدت ۹۹‌سال برای اعطای زمین‌های اجاره‌ای از سوی دولت به تعاونی‌ها زیاد است و بهتر است این مدت کاهش یابد. سید‌بهلول حسینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: مدت زمان اعطای زمین‌های اجاره‌ای ۹۹سال به شرکت‌های تعاونی مسکن تا حدودی بالا است و دولت می‌توانست در لایحه ساماندهی مسکن این مدت را کمتر ببیند.

وی افزود: معتقدم که ۹۹‌سال برای اعطای زمین مدت زمان زیادی است و بهتر است دولت این زمان را به زیر ۵۰سال کاهش دهد.

حسینی در پاسخ به اینکه سرنوشت مالکیت واحد‌های مسکونی بعد از ۹۹سال چه خواهد شد، گفت: تاکنون در‌خصوص سرنوشت واحد‌های مسکونی با زمین‌های دولتی بعد از ۹۹سال، سوال و جوابی صورت نگرفته است، اما آنچه که مهم است این که هدف دولت در لایحه ساماندهی مسکن، خانه‌دار کردن مردم و اقشار کم‌درآمد جامعه است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به اینکه دلیل گنجانده نشدن و تکلیف نشدن ساخت سالانه ۵/۱‌میلیون واحد مسکونی در لایحه ساماندهی مسکن از سوی دولت چیست، اظهار داشت: ساخت ۵/۱‌میلیون واحد مسکونی در سال به هیچ عنوان تکلیف دولت نبوده است، بنابراین اگر دولت قصد ساخت ۵/۱‌میلیون واحد مسکونی را داشت باید در لایحه ساماندهی مسکن تکلیف می‌شد. حسینی افزود: دولت در ساخت ۵/۱میلیون واحد مسکونی تنها نقش حمایتی دارد، بنابراین تکلیف شدن ساخت ۵/۱‌میلیون واحد مسکونی در لایحه مزبور دیگر نیاز به تکلیف نیست. وی خاطرنشان کرد: لایحه ساماندهی مسکن در کمیسیون مجلس به تصویب رسیده است و به زودی بررسی و تصویب آن در صحن علنی آغاز می‌شود.