مراسم یادبود بهاءالدین ادب در انجمن شرکت‌های ساختمانی برگزار شد. به گزارش ایسنا، بایزید مردوخی، اقتصاددان، در این مراسم اظهار کرد: مهندس ادب در۱۰ سال گذشته این مساله را مطرح می‌کرد که این همه برای توسعه برنامه‌ریزی کردیم، اما هنوز نه توسعه مناسبی داریم و نه کار مهمی‌ برای برطرف کردن فقر حاشیه‌ای ایران انجام شده است. او به این نتیجه رسیده بود که توسعه اقتصادی ـ اجتماعی یک امر محلی است و زمانی به نتیجه می‌رسد که توسط مردم محلی انجام شده و ایده‌آل‌ها و آرمان‌های آنها را در برداشته باشد.

وی ادامه داد: مرحوم ادب در تمام فعالیت‌ها منافع ملی را در درجه اول اهمیت می‌دید و عمر خود را برای دفاع از مردمانی گذاشت که برخی سنگ آنها را به سینه می‌زنند، اما برای رسیدن به قدرت از نردبان آنها بالا می‌روند.

به گزارش ایسنا، داسه نماینده مردم کردستان در مجلس ششم نیز در این مراسم اضافه کرد: ادب هرگز اهل جنجال و آشوبگری نبود و با مخالفان با روش‌های امتناعی و نه کینه توزانه روبه‌رو می‌شد. به دموکراسی اعتقاد راسخ داشت چون می‌دانست بدترین دموکراسی از خودکامگی برتر است.

وی تصریح کرد که ادب در دوران نمایندگی الگوی خوبی از وفاداری به وعده‌های مردمی‌ بر جا گذاشت و خاطره او در بین مردم کردستان همیشه خواهد ماند.

رییس فدراسیون بسکتبال نیز در مراسم یادبود بهاءالدین ادب گفت: آخرین روز‌های بازی‌های آسیایی ژاپن، هر شب گزارش کار به ایشان می‌دادم. شب قبل از فینال استرس زیادی داشتم، گفتم از تو درخواست دعا دارم. همیشه اشاره می‌کرد خدا یاره، نگران نباش. گفتم لحظه حساسه، فردا به فینال می‌رویم و پرچم مقدس ایران را برای اولین بار بر فراز آسیا بلند می‌کنیم.

وی گفت: افتخار دارم سه سال پیش دبیر فدراسیونی بودم که ایشان رییس آن بود. قهرمانی بسکتبال در آسیا و راهیابی به المپیک ۲۰۰۸ پکن حاصل این زحمات بود.

معین‌فر از استادان مهندسی نیز در این مراسم گفت: دو ماه گذشته شاهد دو فقدان بزرگ برای جامعه مهندسی بودیم. دکتر قالیبافیان پس از چند هفته بیماری سرطان رخت سفر بست و بهاءالدین ادب نیز پس از چند سال مبارزه با خرچنگ سرطان، با روحیه‌ای سرشار از ایمان، همه را در غم از دست رفتن خود نشاند.

وی خاطرنشان کرد که مجلس ترحیم بی‌سابقه‌ای که برای این دو برگزار شد، نشان دهنده قدرشناسی مردم از خدمتگزاران خود است. ادب در خدمات اجتماعی، کوشش‌های سیاسی، حق طلبی و مبارزه برای تامین حقوق مردم همیشه در صف اول بود.