رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان بوشهر گفت: در قالب اجرای طرح تامین مسکن اقشار کم درآمد، تعاونی مسکن مهر در ۱۳شهر این استان راه‌اندازی شده است. علی مقاتلی در گردهمایی مدیران تعاونی‌های شهرستان دشتی استان بوشهر افزود: همه ‌افراد واجد شرایط فاقد مسکن متاهل و کم‌درآمد می‌توانند در قالب این تعاونی‌ها ثبت‌نام کنند.

وی اظهار کرد: از ساخت ۵/۱میلیون واحد مسکونی در قالب طرح تامین مسکن اقشار کم درآمد در کشور، سهم استان بوشهر ۱۶هزار واحد مسکونی است.

مقاتلی بیان کرد: ۹هزار و ۵۰۰نفر در قالب ۱۰۷واحد تعاونی مسکن اداری و کارگری در استان بوشهر ثبت‌نام و سازماندهی شده‌اند.

وی ادامه داد: در شهرهای با ۱۲هزار نفر جمعیت و بیشتر، مسکن و شهرسازی و در روستاها و شهرهای کمتر از ۱۲هزار نفر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی تامین زمین است.

مدیرکل تعاون استان بوشهر نیز گفت: در هفته تعاون ۲۷واحد تعاونی با بیش از ۵۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۴۵۴ فرصت شغلی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

غلامحسین زارعی افزود: در حالی که در کشور سهم تعاونی در تولید ناخالص ملی بین ۵/۵ تا ۶ درصد است، در استان بوشهر در بخش شیلات ۹۰درصد، حمل و نقل کالا و مسافر ۵۰درصد، تعاونی مصرف، کشاورزی و صنعت و معدن ۴۰درصد سهم اقتصاد استان بوشهر را برعهده دارد.

فرماندار دشتی نیز گفت: به منظور اجرای اصل ۴۴قانون اساسی و تاکید مقام معظم رهبری باید سهم بخش تعاون برای گسترش عدالت اجتماعی و تحقق اهداف دولت نهم بیشتر شود.

رضا جمشیدی بر تقویت و حمایت از تعاونی‌های موجود در استان بوشهر تاکید کرد.

در این نشست، تفاهمنامه ساخت مسکن بین تعاونی‌های مسکن اداری و کارگری شهرستان دشتی و سازمان مسکن و شهرسازی امضا شد.