760هکتار از املاک شهر رشت فرسوده است

شهردار رشت گفت : ۷۶۰هکتار از املاک داخل در سطح شهر رشت فرسوده است. به گزارش ایرنا، «محمد رضا خاکسار» در جمع بازاریان شهر رشت در محل شهرداری این شهر افزود: این میزان املاک فرسوده شامل واحدهای مسکونی و مغازه است.

وی با تاکید بر این مطلب که بافت فرسوده در سطح شهر رشت باید آباد شود، گفت: هر شخصی بافت‌های فرسوده خانه‌ها را خریداری و برای آبادی شهر اقدام کند، ۵۰درصد از عوارض را تخفیف می‌دهیم.

شهردار رشت اظهار داشت: علاوه بر تخفیف عوارض در سرعت بخشیدن به انجام کار همه موانع را بر می‌داریم.

وی جمعیت ثابت شهر رشت را بیش از ۵۵۰هزار نفر عنوان کرد و افزود: شهر رشت روزها یک‌میلیون و ۲۰۰هزار نفر جمعیت غیرثابت دارد.

خاکسار تصریح کرد: دولت پیش‌بینی کرد که جمعیت بالای یک‌میلیون نفر باید از امتیازات کلانشهر استفاده کنند، اما شهر رشت جزو کلانشهرها نیست.

وی با اشاره به‌این مطلب که ما در شهرداری رشت باید درآمد کسب و هزینه کنیم، گفت: سیاست دولت نیز این است که شهرداری را باید مردم هدایت کنند و شهرداری موظف است برای مردم کار کند.

وی بودجه امسال شهرداری رشت را ۵۰۰میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این میزان باید ۴۰۰میلیارد ریال درآمد کسب کنیم، ۵۰میلیارد ریال نیز باید از بانک‌ها برای اجرای طرح‌ها وام گرفته شود و ۵۰میلیارد ریال زمین فروخته شود.

وی خاطر نشان کرد: ۶۰درصد این بودجه صرف هزینه‌های جاری شهرداری رشت و بقیه برای کارهای عمرانی باید هزینه شود.

وی گفت: ۶۰میلیارد ریال از بودجه شهرداری رشت برای جمع‌آوری زباله‌های مردم این شهر هزینه می‌شود که اگر یک شب کار جمع‌آوری زباله در سطح رشت انجام نگیرد فاجعه است.

شهردار رشت افزود: پروژه‌های خوبی در سطح شهر رشت در حال انجام است که باید با سعی و تلاش و با همکاری به ثمر برسد.

وی با اشاره به این مطلب که مرمت برخی از پیاده‌روها در سطح شهر رشت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: همت بازاریان در این زمینه نیاز است.

خاکسار از بازاریان شهر رشت خواست تا عوارض شغلی خود را به موقع پرداخت کنند تا برای آبادانی این شهر هزینه شود.