معاون مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی گفت: اجاره‌بهای سالانه زمین‌های اجاره‌ای ۹۹‌ساله بر‌اساس قیمت هر مترمربع در شهرهای جدید و ارزش معاملاتی آن در شهرهای مختلف مشخص شده است. منوچهر خواجه‌دلویی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در طول دوره بهره‌برداری از زمین‌های اجاره‌ای ۹۹‌ساله، اجاره‌بهای سالانه در شهرهای جدید برای متقاضی بر اساس قیمت هر متر مربع در سال ۱۰‌هزار ریال است.

وی افزود: این اجاره‌بها در شهرهای بالای ۵۰۰‌هزار نفر تا یک‌میلیون نفر معادل ۲۰‌درصد قیمت زمین بر اساس ارزش معاملاتی و حداکثر تا ۱۰‌هزار ریال در سال برای یک متر مربع تعیین شده است.

وی تاکید کرد: اجاره‌بهای زمین‌های ۹۹ساله در شهرهای ۲۵۰‌هزار نفر تا ۵۰۰ هزار نفر معادل ۱۵‌درصد قیمت زمین بر‌اساس ارزش معاملاتی و حداکثر تا ۷۰۰۰‌ریال برای یک مترمربع در سال خواهد بود.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: اجاره‌بهای زمین‌های ۹۹‌ساله در شهرهای کمتر از ۲۵۰‌هزار نفر معادل ۱۰‌درصد قیمت زمین بر اساس ارزش معاملاتی و حداکثر تا ۵۰۰۰‌ریال برای یک متر مربع در سال خواهد بود.

خواجه‌دلویی افزود: زمین‌های اجاره‌ای در اجاره بلند‌مدت تا ۹۹‌ سال به متقاضیان واگذار می‌شود تا نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان تنها مالک اعیانی این زمین‌ها خواهند بود و هرگونه نقل‌و‌انتقال ملک همراه با عرصه خلاف قانون و باطل خواهد بود.