معاون وزیر مسکن در جلسه ستاد هماهنگی مسکن استان قزوین گفت: از ابتدای سال‌جاری کار ساخت واحدهای مسکونی اجاره‌ای در کشور آغاز شده‌ است. به گزارش ایسنا، خواجه‌دلویی میزان تسهیلات بانکی بخش مسکن در کشور را ۱۵‌هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان، مبلغ ۱۰‌هزار میلیارد ریال برای احداث واحدهای مسکونی اجاره‌ای تخصیص خواهد یافت.

وی میزان این تسهیلات را برای ساخت هر واحد مسکونی، ۱۴۰ میلیون ریال دانست و در خصوص نحوه پرداخت این تسهیلات توسط بانک‌های عامل گفت: پرداخت این تسهیلات به جهت رعایت یکسان‌سازی در کل کشور در سه مرحله ساخت پی، احداث سقف و پایان مرحله سفت‌کاری ساختمان‌های مسکونی صورت می‌پذیرد.

معاون وزیر مسکن ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید با تهیه و واگذاری زمین به منظور ساخت واحدهای یاد شده و واگذاری آن به افراد واجد شرایط در کوتاهترین زمان ممکن اقدام کنند.

خواجه‌دلویی همچنین با اشاره به واگذاری زمین‌های تحت‌تملک دستگاه‌های اجرایی به پرسنل واجد شرایط خود گفت: تاکنون ۱۹۰۰ هکتار از زمین‌های تحت مالکیت نهادهای اجرایی ظرف سه ماه گذشته به وزارت مسکن و در ادامه به پرسنل واجد شرایط این نهادها واگذار شده است.

وی همچنین خواستار شناسایی زمین‌های قابل واگذاری در استان قزوین شد و اظهار کرد: اولویت در واگذاری این زمین‌ها وابسته به ترتیب ورود و ثبت نام افراد واجد شرایط است که در این زمینه مکانیزم‌های متفاوتی در استان‌های مختلف اعمال می‌شود.

خواجه‌دلویی تامین مسکن را یکی از اهداف جدی دولت نهم برشمرد و گفت: پیشرفت‌های خوبی با تلاش مسوولان و با توجه به مشکلات بسیار زیاد در استان‌ها در این بخش صورت گرفته است.

معاون وزیر مسکن همچنین در دیدار با استاندار قزوین از ساخت ۲۴‌هزار واحد مسکونی از ابتدای سال‌جاری و نیز تامین زمین برای ساخت ۱۸‌هزار واحد مسکونی دیگر خبر داد.

براساس این گزارش، خواجه‌دلویی با اشاره به برنامه توسعه شهری در شمال شهر محمدیه اظهار کرد: زمین‌های آماده در این بخش باید هرچه سریع‌تر در اختیار متقاضیان و تعاونی‌های مسکن قرار گیرد.