مشاور محیط زیست شهردار تهران گفت: تهران اولین کلانشهر خاورمیانه در استقرار نظام زیست محیطی ISO۱۴۰۰۱ است که این امر ارتقای اعتبار بین‌المللی شهر و شهرداری تهران را به دنبال خواهد داشت. مهندس محمد‌هادی حیدرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: استقرار نظام زیست‌محیطی در مدیریت شهری تهران، بهبود وضعیت زیست محیطی شهر با رعایت مسائل محیط زیست و در نتیجه ارتقای اعتبار بین‌المللی سازمان‌ها، شهرداری و در نهایت شهر را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: استقرار این نظام، همچنین کاهش ۱۵ تا ۴۰درصدی هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت، چراکه تمام فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اهداف در نظام مدیریتی ISO۱۴۰۰۱ کنترل می‌شوند.

مشاور شهردار تهران یادآور شد: تهران نود و پنجمین شهر دنیا است که این نظام در آن استقرار پیدا می‌کند و با توجه به تاکید شهردار تهران در این خصوص از اولویت‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: تا پایان امسال در تمام مناطق ۲۲ گانه شهرداری، نظام مدیریتی زیست‌محیطی استقرار پیدا می‌کند و در سال ۸۷ نیز شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری مشمول اسقرار ISO۱۴۰۰۱ می‌شوند و پس از آن در کلیه سطوح مدیریتی، رعایت مسائل زیست محیطی الزام‌آور خواهد بود.