«پرند» مقصد آخر احمدی‌نژاد

صبح دیروز شنیده شد؛ رییس‌جمهور قرار است بعد از مراسم روز قدس عازم شهر جدید پرند شود و از عملیات احداث مترو این شهر بازدید کند. اما ساعاتی بعد گفته شد؛ احمدی‌نژاد شنبه صبح از پرند بازدید خواهد کرد. خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» روز گذشته درباره این شایعه از منابع مطلع از جمله مسوولان شهر جدید پرند پرس‌وجو کرد ولی خبر شنیده‌شده نه تایید شد، نه تکذیب. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» ظاهرا رییس دولت دهم صبح امروز از مراحل ساخت مترو پرند در منطقه‌ای که شهرداری‌تهران مسوولیت احداث آن را برعهده دارد، بازدید می‌کند و بعد از آن عازم شهر جدید پردیس برای آخرین سرکشی از پروژه‌های مسکن‌مهر خواهد شد.

احداث مترو شهر جدید پرند از حدود دو سال پیش آغاز شد و رییس‌جمهور با اختصاص ردیف جداگانه بودجه به این پروژه به دنبال حرکت قطاری بود که انتهای خط یک مترو تهران را به مرکز پرند یعنی جایی که ساکنان مسکن‌مهر لنگ تردد سریع و کم‌هزینه به پایتخت هستند، وصل می‌کند.

خط مترو تهران- پرند اما حداقل تا پایان امسال کار دارد و بعید است با تغییر دولت، تکمیل این خط جزو اولویت دولت باقی بماند!

شاید رییس‌جمهوری که از بعدازظهر امروز با برگزاری مراسم تنفیذ رییس‌جمهور منتخب، دیگر رییس دولت نیست، می‌خواهد با آخرین سفر به شهری که هزاران میلیارد در آن هزینه کرده، اعتبار تازه‌ای را برای مترو ایجاد کند تا مسیر باقیمانده بدون نیاز به تصمیم جدید در دولت جدید، تکمیل شود.

دولت برای احداث مترو پرند، تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر بودجه لازم است تا این پروژه تکمیل شود.

۵۰۰ هزار نفر از ساکنان فعلی تهران باید در واحدهای مسکونی‌مهر پرند ساکن شوند که تا زمان آماده نبودن مترو، تنها وسیله عبور و مرور آنها خودرو خواهد بود.