وزیر: انتقال‌پایتخت ناپخته و بی‌اساس است اقدام شهرداری‌ها در بافت‌فرسوده گرفتاری ایجاد می‌کند گروه مسکن- وزیر راه‌وشهرسازی صبح دیروز سه معاون جدید وزارتخانه را تا محل‌کارشان همراهی کرد و در معارفه هر یک از آنها، ضمن شرح مختصر ماموریت‌های مدنظرش، با صراحت کلام به نقد عملکرد گذشتگان در این حوزه پرداخت.

با حکم وزیر، محسن نریمان مدیرعامل جدید شرکت عمران شهرهای جدید، محمدسعید ایزدی مدیرعامل جدید شرکت عمران و نوسازی بافت‌فرسوده و محمد شکرچی رییس جدید مرکز تحقیقات مسکن شدند و معاونان نیکزاد در این سه حوزه نیز تودیع شدند.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، عباس آخوندی در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید گفت: علاوه بر اینکه دولت یازدهم در بحث مسکن مهر به تعهدات دولت قبلی پایبند است اما، شهرهای جدید باید در نسل تازه خود به سمتی برود که از حالت خوابگاهی خارج شده و به شهرهایی با مطلوبیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تبدیل شود.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه گسترش شهرهای جدید تنها یک اقدام صرف فنی و مهندسی نیست، تصریح کرد: ابعاد اجتماعی و فرهنگی و همچنین اقتصادی در شهرهای جدید به مراتب مهم‌تر از ابعاد فنی است.
وی با بیان اینکه احساس تعلق در شهرهای جدید مهم‌ترین موضوعی است که باید در این شهرها ایجاد شود، گفت:
مکان‌یابی شهرهای جدید باید به گونه‌ای انجام شود که بتوان هسته‌های سکونتی موجود را در اطراف کلانشهرها گسترش دهیم و در این زمینه اولویت در شهرهای جدید باید مبتنی بر شبکه حمل و نقل ریلی و مترو باشد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین بحث انتقال پایتخت به پرند را که پیش از این از سوی استاندار سابق تهران با جدیت دنبال می‌شد، موضوعی بی‌اساس و ناپخته عنوان کرد که چندین هزار میلیارد تومان هزینه دربر خواهد داشت.
آخوندی همچنین در معارفه مدیرعامل جدید شرکت عمران و نوسازی بافت‌فرسوده گفت: مقررات شهرداری‌ها در حوزه بافت فرسوده اگر چه به ظاهر ساختمان‌ها را نو می‌کند، اما کیفیت زندگی را پایین می‌آورد. اگر بخواهیم به این بافت‌های فرسوده به منظر کالبد نگاه کنیم، دچار گرفتاری می‌شویم چرا که این مقررات به ظاهر حمایتی شهرداری‌ها فقط مشکلاتی را ایجاد کرده است.