گروه مسکن- اعضای شورای شهر تهران نسبت به هزینه‌کرد اجرای برخی پروژه‌های عمرانی از سوی شهرداری تهران واکنش نشان دادند. رییس کمیسیون سلامت شورا با اشاره به افتتاح پروژه صدر-نیایش و سخن شهردار تهران درخصوص دو طبقه شدن بزرگراه بعثت و شهید همت گفت: شهردار تهران با کدام برنامه مصوب و کار کارشناسی مورد تایید شورا صحبت از اجرای دو طبقه شدن بزرگراه بعثت و همت می‌کنند؟ رحمت‌الله حافظی رییس کمیسیون سلامت تاکید کرد: هر طرح و پروژه‌ای که قرار است در شهر اجرا شود باید براساس کار کارشناسی و تایید شده در شورای شهر تهران باشد. او ادامه داد: اجرای طرح‌های توسعه این بزرگراه در شهر تهران برخلاف شعار حمایت از حمل و نقل عمومی است، بیشتر در حمایت، توسعه و ترویج استفاده از خودروی شخصی و افزایش آلودگی هوا است. به جای چنین طرح‌هایی بودجه‌ها صرف ایجاد راه‌های دسترسی شهروندان به حمل و نقل ریلی (مترو) و اتوبوسرانی شود. اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران شورا نیز تاکید کرد: در پروژه صدر نکات قابل تاملی وجود دارد اما در خصوص پروژه‌های جدید توصیه می‌شود هر پروژه پیش از اجرا در شورا طرح و بررسی شود تا مشخص شود قرارداد یک پروژه چگونه بسته می‌شود سپس بحث مصوب شدن آن در شورا مطرح شود. ابوالفضل قناعتی نیز با اشاره بحث ساخت طبقه دوم بزرگراه بعثت و همت گفت: در حال حاضر این بزرگراه‌ها خودشان مشکلاتی را دارند، بحث‌های اخیر هم تبعات و عوارض اجتماعی و فرهنگی برای این محل‌ها ایجاد خواهد کرد.

افزایش ۱۵ درصدی تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک

اعضای شورای شهر همچنین تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک را تا پایان سال ۹۳، ۱۵ درصد افزایش دادند این در حالی بود که شهرداری تهران پیشنهاد افزایش ۲۷ درصدی تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک را به شورای شهر آورده بود.

ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر در این رابطه اظهار کرد: تا پایان سال ۹۳ این نرخ‌ها اعمال می‌شود و پیشنهاد شهرداری در این زمینه افزایش ۲۷ درصدی تا پایان سال ۹۲ بود.